امسال باید ۳۰۰ کلاس درس در اصفهان تخلیه شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: ۳۱ مدرسه در قالب ۳۰۰ کلاس درس در اصفهان برای بازسازی باید امسال تخلیه شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اشاره به آخرین وضعیت مدارس استان اصفهان برای پذیرش دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ گفت: در حال حاضر ۳۰ هزار کلاس درس در استان اصفهان وجود دارد که حدود ۱۰ هزار کلاس سن بالای ۴۰ سال دارند و بدون در نظر گرفتن استاندارد‌ها ساخته شده‌اند.


مجید نسیمی با بیان اینکه در بازدید‌های میدانی مشخص شد که سه هزار کلاس درس استان اصفهان نیاز به تخریب و بازسازی دارد، افزود: به همین منظور سال گذشته، موافقتنامه احداث ۱۴۲ طرح آموزشی در قالب ۷۳۱ کلاس درس با ۱۱۴ نیکوکار اصفهانی منعقد شد.


او با بیان اینکه سال گذشته جمعیت دانش آموزی استان نسبت به سال ماقبل آن ۳،۳۱ درصد افزایش داشته گفت: ۲۳۰ باب مدرسه بیش از ۲ هزار کلاس درس به صورت ۲ نوبته اداره می‌شود و همچنین بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در قالب ۳۶۰ کلاس درس در استان، بیش از تراکم مصوب مشغول به تحصیل هستند.


نسیمی با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۴۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس بر اثر فرونشست زمین دچار آسیب دیدگی شده افزود: از این تعداد ۳۱ مدرسه با ۳۰۰ کلاس باید تخلیه و بازسازی شود.
او با اشاره به وجود ۹۴ مدرسه خطرآفرین در استان اصفهان گفت:: از این تعداد برای ۴۶ مدرسه با ۳۵۳ کلاس درس دستور تخلیه فوری صادر شده است.
نسیمی تصریح کرد: برای یک نوبته کردن تمامی مدارس استان، ساخت ۲۵۰ باب مدرسه ۱۲ کلاسه جدید الزامی است.

منبع : مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.