افزایش بیش از ۲۰ درصدی اجاره بها تخلف است

استاندار یزد گفت: افزایش بیش از ۲۰ درصد اجاره بهای مسکن غیرقانونی است و دستگاه‌های متولی باید با هرگونه تخلف برخورد کنند.

مهران فاطمی استاندار یزد در نشست شورای مسکن استان، مسکن را از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دانست و گفت: با توجه به افزایش قیمت، مسکن و اجاره بها به یکی از دغدغه‌ها و مشکلات مردم تبدیل شده است

او علت افزایش قیمت اجاره بها را ناترازی تولید و عرضه مسکن در سال‌های اخیر دانست و بیان داشت: کارگروه نظارت و شعبه قضایی برای رسیدگی به پرونده متخلفان و همچنین واحد بررسی تخلفات بنگاه‌ها و مشاوران املاک تشکیل شده است و در این حوزه ورود جدی کرده ایم.

استاندار یزد تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید برای مدیریت صحیح بازار مسکن با یکدیگر همگرایی داشته باشند و طبق یک برنامه و روند جامع در کنار هم عمل کنند.

او ادامه داد: سامانه‌ای از سوی وزارت راه و شهرسازی برای تنظیم قولنامه با حذف بنگاه‌های املاکی و بدون پرداخت هزینه‌های املاکی برای موجر و مستأجر راه اندازی شده است.

فاطمی همچنین با اشاره به افزایش مالیات بر خانه‌های خالی گفت: خانه‌های خالی در یزد شناسایی و به اداره مالیات معرفی شوند و تاکنون بیش از ۲۰ هزار خانه خالی شناسایی شده و مشمول مالیات می‌شوند.

او بر پیگیری ساخت مسکن ملی در استان تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌های خدمت رسان باید برای کاهش دغدغه‌ها از همه ظرفیت خود برای تکمیل مسکن ملی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار