سفیر ایران در کاراکاس خبر داد:

ایران و ونزوئلا «قرارداد‌های اجرایی» در حوزه‌های نفت، مخابرات و پتروشیمی امضا کردند

سفیر ایران در ونزوئلا گفت: در جریان سفر آیت الله رئیسی به کاراکاس قرارداد‌های اجرایی که مذاکرات آن از مدت‌ها قبل انجام شده بود در حوزه‌های نفت، مخابرات و پتروشیمی امضا شد.

«حجت سلطانی» سفیر کشورمان در ونزوئلا در گفتگو با شبکه خبر با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کاراکاس گفت: این سفر بسیار موفق و پربار بود و ۲۵ سند در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، صنعتی، دامداری، غذایی، فرهنگی، خودروسازی، مخابرات، کشاورزی و… امضا شد که نوید بخش دوران جدید در روابط دو کشور است.

سلطانی ادامه داد: ظرفیت‌های دو کشور ایران و ونزوئلا بالاست و هدف گذاری ما در مبادلات تجاری در فاز اول از ۳ میلیارد دلار به ده میلیارد دلار و در فاز دوم بیست میلیارد دلار است.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران و با اطلاع از ظرفیت‌ها، نیازمندی‌ها و توانمندی‌های دو کشور بر این ارقام صحه می‌گذارم.

سفیر ایران در کاراکاس گفت: در این سفر قرارداد‌های اجرایی که مذاکرات آن از مدت‌ها قبل انجام گرفته بود در حوزه‌های نفت، مخابرات و پتروشیمی امضا شده است.

سلطانی در خصوص تعرفه‌های تجاری فی مابین گفت: دو کشور موافقت نامه همکاری‌های اقتصادی را در سال ۲۰۰۵ امضا کرده‌اند که بعداً اجرای آن تعلیق شد و در این سفر احیای تعرفه‌های ترجیحی مورد مذاکره قرار گرفت.

وی در توضیح این موضوع گفت: از طرف ما لیست ۶۰۰۰ قلم کالا به طرف مقابل داده شده است و قرار است ونزوئلا نیز لیست خود را ارائه دهد و ما تلاش داریم تا در ۳۰ یا ۴۵ روز آینده به لیست مشترکی در زمینه تعرفه‌ها برسیم؛ چون این افزایش تعرفه‌ها برای تجارت دو جانبه مهم است.

سفیر ایران در ونزوئلا در رابطه با کشتی‌رانی بین دو کشور افزود: این مطالبه به حقی از طرف صادرکنندگان است که بتوانند کالای خود را به راحتی و در زمان مشخص صادر کنند.

سلطانی با تاکید بر اینکه چند روز دیگر یک کشتی بارگیری شده عازم ونزوئلا می‌شود گفت: سازمان کشتی رانی گفته است فعلاً برنامه سه ماه یک بار برای اعزام کشتی به این کشور را داریم و مصمم هستیم اگر حجم صادرات بیشتر باشد این زمان کمتر شود.

سلطانی همچنین خاطرنشان کرد: وظیفه سفارت در افزایش تبادلات تجاری این است که بسترسازی لازم را انجام بدهد؛ ما اکنون اطلاعات حقوقی، قانونی و اقتصادی مورد نیاز شرکت‌ها را در سایت سفارت به صورت ترجمه شده قرار دادیم تا بازرگانان بتوانند به راحتی کار خود را انجام دهند. همچنین ما زمینه را برای شرکت‌ها فراهم می‌کنیم و ملاقات‌های مورد نیاز آن‌ها را تنظیم می‌کنیم تا بتوانند فعالیت خود را به سهولت انجام دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار