دیدار محمود عباس و شی جین پینگ در پکن

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رئیس جمهور چین جدیدترین تحولات مرتبط با مسئله فلسطین را تشریح کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با رئیس جمهور چین جدیدترین تحولات مرتبط به مسئله فلسطین و تجاوزگری‌های مختلف رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری سمانیوز، محمود عباس با شی جین پینگ در خصوص جدیدترین تحولات در زمینه مسئله فلسطین و همچنین تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای جذب حمایت‌های بین المللی با هدف عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل و حکم دادگاه بین الملل درباره مشروعیت یا شایستگی نظام اشغالگر و تبعیض نژادی که اسرائیل در خاک فلسطین اعمال کرده است، گفتگو کرد.

رئیس جمهور چین از تجاوزگری‌های مستمر رژیم اشغالگر اسرائیل علیه ملت فلسطین، اقدامات یک جانبه اسرائیل مانند تشدید شهرک سازی، عملیات روزانه قتل فلسطینیان، زیر پا گذاشتن توافق‌های امضا شده و مسدود کردن اموال مالیاتی فلسطینیان مطلع شد.

دو طرف همچنین در خصوص راه‌های تقویت روابط تاریخی دو جانبه در همه زمینه‌ها در راستای منافع دو ملت دوست گفتگو کردند و دیدگاه هایشان را درباره جدیدترین تحولات مربوط به مسئله فلسطین و مسائل مورد توجه دو طرف در عرصه منطقه‌ای و بین المللی تبادل کردند.

محمود عباس بر پایبندی به روابط دو جانبه پس از گذشت ۳۵ سال از برقراری روابط دیپلماتیک بین دو طرف تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر ضمن تاکید بر پایبندی فلسطین به اصل چین واحد و مشارکت فعالانه در طرح «کمربند و جاده» و ادامه تقویت همکاری با چین در همه زمینه ها گفت اطمینان خاطر دارد که جمهوری چین برای تقویت پایداری ملت فلسطین به حمایت‌های سیاسی و اقتصادی از این ملت ادامه خواهد داد.

محمود عباس از حمایت‌های سیاسی چین از ملت فلسطین برای بازپس گیری حقوق ملی و قانونی خود و دستیابی به آزادی و استقلال تشکر و قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار