افزایش ظرفیت پذیرش دانش‌آموز در مدارس شاهد استان همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با دریافت مجوز ۲ مدرسه شاهد در همدان، ظرفیت پذیرش دانش آموزان همدانی در مدارس شاهد افزایش یافت.

محمود نقوی  گفت: با پیگیری‌های اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش استان، ۲ باب مدرسه به ظرفیت مدارس شاهد همدان اضافه شد و تعداد آن به ۳۳ مدرسه رسید.

او گفت: مدرسه دخترانه متوسطه اول در ناحیه یک همدان، واقع در خیابان باباطاهر، پشت مسجد میرزا داوود و مدرسه ابتدایی پسرانه در ناحیه ۲ همدان، واقع در شهرک مدنی فاز سه به تازگی به عنوان مدرسه شاهد برگزیده شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: هم اینک ۳۳ مدرسه شاهد در سطح استان فعال است که شامل ۱۷ مدرسه دخترانه، ۱۶ مدرسه پسرانه و چهار مدرسه ایثارگران می‌شود.

نقوی گفت: با پوشش نزدیک به ۱۰ هزار دانش‌آموز شاهد، ایثارگر و کسانی که شایسته تحصیل در این مدارس هستند، امروز شاهد موفقیت این بخش از جامعه دانش آموزی هستیم.

او با اشاره به اینکه مدارس شاهد کانون اصلی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در یک منطقه و شهر است، افزود: مدارس شاهد در وهله اول برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و در وهله دوم برای دانش آموزان با شرایط خاص راه اندازی شده است.

واحد‌های آموزشی مختلف مدارس شاهد، در سراسر کشور در سه مقطع تحصیلی دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم از میان داوطلبان واجد شرایط سهمیه آزاد و ایثارگران، دانش آموز می‌پذیرد.

در حال حاضر ثبت نام مدارس شاهد، پایه اول ابتدایی از اول خرداد، پایه هفتم از ۲۱ خرداد تا ۱۰ تیرماه و پایه دهم از یک تیرماه تا ۲۰ تیرماه و همچنین ثبت نام پایه‌های میانی در هر سه دوره تحصیلی از تاریخ اول تا دهم مرداد است.

خانواده معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و سایر افراد متقاضی ثبت نام در مدارس شاهد می‌توانند در سامانه my.medu.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار