باکو: شاهد از سرگیری برخی تماس‌ها میان باکو و تهران بوده‌ایم

یکی از مقامات وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از برقراری تماس‌ها میان تهران و باکو برای از سرگیری روابط دیپلماتیک خبر داد.

گسترش روابط میان جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی و نیز اظهارات مداخله جویانه و تحریک آمیز مقامات باکو علیه جمهوری اسلامی ایران طی ماه‌های اخیر باعث بروز نوساناتی در روابط دوستانه میان باکو و تهران شده است. با این حال، مقامات ایرانی بار‌ها کوشیده اند از دامن زدن به تنش‌ها با کشور‌های همسایه اجتناب کرده و روابط منطقه‌ای خود را با کشور‌های اسلامی گسترش دهند. 

به گزارش آذربایجان ۲۴، آیخان حاجی زاده، رئیس اداره خدمات مطبوعاتی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) به اظهارات ناصر کنعانی زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران مبنی بر بازگشایی مجدد سفارت باکو در تهران واکنش نشان داد. 

حاجی زاده در این رابطه گفت: به تازگی شاهد از سرگیری برخی تماس‌ها میان باکو و تهران بوده ایم. در مذاکراتی که میان وزرای خارجه دو کشور انجام شد، تبادل نظر جدی و جامعی درباره وضعیت شناخته شده میان دو کشور انجام شد. 

وی درباره از سرگیری فعالیت سفارت این کشور در تهران که پس از وقوع یک حمله به آن تعطیل شده بود اعلام کرد: جمهوری آذربایجان منتظر تکمیل تحقیقات در رابطه با این حمله است. عاملان و طراحان این اقدام باید پاسخگو باشند و به اشد مجازات برسند. 

وی در پایان با حمایت از روابط دیپلماتیک میان باکو و تهران خاطر نشان ساخت: طرف آذربایجانی باید از امنیت فعالیت سفارت خود پس از بازگشایی در تهران اطمینان خاطر یافته و مقامات ایرانی باید در این زمینه تضمین کامل ارائه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
بنازم به قدرت موشک هایپرسونیک که چه کارها میکند . ایول . بحرین هم قراره همین کار باکو را انجام بدهد . بار هم ایول . بزودی منطقه به آرامش خواهد رسید . باز هم ایول .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۹ ۲۴ خرداد ۱۴۰۲
هایپرسونیک برای انهایی است که گزافه گویی می کنند
اینا را بروی دم مرز
موقع شب دوتا تفنگ ژ۳ بگیری تودستت همزمان
توآسمونشون شلیک کنی.
از ترس میرن دنبال پوشک
آخرین اخبار