در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رسیدگی ویژه به ریه‌های شهر در شمال شرق پایتخت

شهردار منطقه ۴ در ادامه طرح نگهداشت شهر از رسیدگی ویژه به فضا‌های سبز شهری و بوستان‌ها خبر داد و گفت: رسیدگی به ریه‌های شهر از واجبات مدیریت یک شهر سلامت است.

علی اصغر کمالی زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بدون شک گسترش فضای سبز و بوستان‌های شهری و احیای آن‌ها به عنوان ریه‌های تنفسی شهر امری بسیار ضروری بوده که همواره مورد توجه شهرداری هاست.

او ادامه داد: از آنجایی که اهمیت فضای سبز و تاثیر آن در ارتقای کیفیت فضا‌های شهری، بهبود جنبه‌های زیست محیطی و زندگی شهری و افزایش سلامت و بهداشت شهری، بسیار موثر است، مسئولان شهری و متولیان امر همواره با در نظر داشتن استاندارد‌ها و سرانه‌ها توجه ویژه به فضای سبز به عنوان ریه‌های تنفسی شهر را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

کمالی زاده با اشاره به عملیات رسیدگی به فضا‌های سبز منطقه ۴ گفت: در این راستا در بازه زمانی یک ماه گذشته محلول دهی ۱۲ اصله از درختان چنار با استفاده از هیومیک اسید و کلات آهن در بوستان‌های مجیدیه، ذاکری، طاهری و مقدم انجام شد.

او ادامه داد: همچنین بازسازی و اصلاح تشتک ۱۰ اصله از درختان اقاقیا در بوستان احد زاده، کنترل و مبارزه شیمیایی ۲۲ اصله از درختان اقاقیا آلوده به آفت کنه در بلوارشهید باباییان حکیمیه، محلول دهی ۴ اصله مگنولیا،۲۰ اصله اقاقیا در بوستان صدف با استفاده از هیومیک اسید و کلات آهن و حذف فیزیکی برگ‌های آلوده به آفت سوسک برگخوار ۲۵ اصله از درختان نارون در خیابان‌های توحید، خیابان ابوذر غفاری، خیابان بوستان، خیابان مطهری و ... از اقدامات انجام گرفته این عملیات است.

شهردار منطقه ۴ افزود: لیات سوزن کشی ۴۰ اصله از درختان کاج در رفیوژ بزرگراه شهید باقری و ایجاد تشتک‌های مناسب برای آن‌ها از دیگر اقدامات انجام گرفته در ماه گذشته بود.

کمالی زاده در پایان گفت: داشتن شهری سلامت و پاکیزه حق مسلم هر شهروندی است که مدیریت شهری منطقه ۴ با تمام توان و تلاش برای رسیدن به این خواسته برحق در این راه قدم برمی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار