فالح الفیاض: نقش شهید قاسم سلیمانی در عراق بسیار قابل توجه بود

رئیس سازمان حشدالشعبی عراق گفت تلاش شهید سلیمانی برای تبدیل فتوای مرجعیت دینی به مرحله تاریخی و قاطع در تاریخ مردم عراق، اقدامی بسیار بزرگ بود.

 فالح الفیاض در کنفرانسی به مناسبت نهمین سال شکل گیری حشد الشعبی در عراق، گفت: عراق قبل از تشکیل بسیح مردمی یک چیز و پس از تاسیس آن چیز دیگری است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، با تمجید از نقش پررنگ شهید قاسم سلیمانی در ابعاد مختلف، تامل و بازنگری را اساس فهم راهبردی خواند.

فالح الفیاض گفت: «باید قدری تامل کرده و بیندیشیم که کجا بوده ایم و امروز کجا هستیم. این نوع بازنگری برای درک راهبردی هر نوع حرکتی در جامعه، اساسی است. نباید از نقش شهید حاج قاسم سلیمانی غافل باشیم. باید از او یاد کنیم، او معلم، مربی و دارای روحیه‌ای عالی بود، او شخصیتی بود که پس از صدور فتوا (فتوای تشکیل بسیج مردمی) با همه ما وارد صحبت شد و توصیه کرد نباید اجازه داد این فتوا روی زمین بماند، بلکه باید آن را اجرایی کرد. او در این زمینه هر آنچه را که در توان داشت ارائه داد و آنچه را که برای تبدیل این فتوا به یک مرحله تاریخی و قاطع در تاریخ مردم عراق انجام داد، بسیار بزرگ بود.»

رئیس سازمان حشدالشعبی عراق پیشتر گفته بود که بسیج مردمی، نیروی کارآمدی است که عراقی‌ها را متحد کرد. سازمان بسیج مردمی پس از آن شکست سنگین و بحران بزرگی که نزدیک بود کشور بر اثر آن از دست برود، تاسیس شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار