افتتاح نخستین پالایشگاه بیودیزل کشور در ارومیه

نخستین پالایشگاه بیودیزل ایران در ارومیه با ظرفیت یک هزار تن در ماه افتتاح شد.

نخستین پالایشگاه بیودیزل ایران در ارومیه با ظرفیت یک هزار تن در ماه افتتاح شد.

مدیرعامل پالایشگاه بیودیزل در مراسم افتتاح این طرح اظهار کرد: با افتتاح نخستین پالایشگاه بیودیزل ایران  تولیدات سالانه بیودیزل کشور به میزان ۱۲ میلیون دلار به کشور‌های دیگر صادر می‌شود.

نوید قلی‌زاده با اشاره به کشور‌های هدف صادراتی، تاکید کرد: قاره اروپا و کشور‌های حاشیه خلیج فارس از مقاصد عمده صادراتی این محصول زیست محیطی هستند.

وی با تاکید بر احتراق کامل این مکمل گازوییلی، یادآور شد: پسماند روغن‌های رستورانی و حیوانی با استفاده از تکنولوژی پیچیده بیولوژیکی تبدیل به مکملی با کیفیت برای سوخت گازوییل می‌شود.

به گفته مدیرعامل پالایشگاه بیودیزل با استفاده از این تکنولوژی، پسماند بی مصرف به زنجیره ارزشی باز می‌گردد و همین مساله مهم نکته قوتی برای رسیدن به شعار «هوای پاک» است.

قلی‌زاده  با اشاره به نحوه استفاده از مکمل‌های بیودیزل، افزود: این مکمل در سراسر دنیا جزو مکمل‌های الزامی برای سوخت گازوییل است، اما به دلیل گران بودن این محصول در حال حاضر رانندگان خودرو‌های گازوییلی رغبتی برای استفاده از مکمل‌ها را ندارند که همین مساله موجب آلودگی و آسیب جدی به محیط زیست می‌شود.

وی یادآور شد: در صورت استقبال و حمایت‌های دولت، یکی از برنامه‌های عمده ما رساندن این محصول به خودرو‌های پایتخت و کلان شهر‌های کشورمان در سال آینده است.

مدیرعامل پالایشگاه بیودیزل با اشاره به زمینه اشتغال در این پالایشگاه گفت: با افتتاح این پروژه، ۱۵ فرصت شغلی به صورت مستقیم و ۳۰ فرصت شغلی نیز به صورت غیرمستقیم در سطح منطقه ایجاد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.