طرح جامع حمل‌ونقل یکپارچه در کلانشهر‌ها اهمیت ویژه دارد

مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور گفت: طرح جامع حمل‌ونقل یکپارچه در کلانشهر‌ها دارای اهمیت ویژه است و در این حوزه مصوباتی داریم که پشتوانه قانونی آن در مجلس وجود دارد.

پوریا محمدیان یزدی در نخستین همایش دبیران شورای ترافیک کشور که به میزبانی استانداری فارس و شهرداری شیراز برگزار شد، گفت: بر اساس قانون مجلس در سال ۷۲، شورای عالی ترافیک شهر‌های کشور ایجاد و در همان مصوبه مجلس، شورای ترافیک استان‌ها مطرح و سازوکار ما شکل گرفت و بعد‌ها شورای ترافیک شهرستان شکل می‌گیرد.

مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور گفت: در قانون برنامه ششم توسعه سال ۹۶، در شهر‌های بالای یک‌میلیون نفر شورای ترافیک کلان‌شهر‌ها ایجاد شد و فرآیند راهبری ترافیک شهری از دهه ۷۰ در کشور طراحی‌شده است.

او گفت: استانداران رئیس شورای ترافیک استان‌ها هستند و همین ساختار در شهرستان، فرماندار و سپس معاون فرماندار در این حوزه کمک ما هست.

دبیر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهر‌های کشور تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل ترافیک مصوباتی داریم که پشتوانه قانونی آن در مجلس وجود دارد.

محمدیان یزدی گفت: طرح‌های جامع حمل‌ونقل توسط شهرداری باید تهیه و در استان تصویب و سپس برای تصویب به شورای عالی ارسال شود و طرح جامع حمل‌ونقل یکپارچه هم در این میان مطرح‌شده است که در کلانشهر‌ها دارای اهمیت ویژه است.

مدیرکل حمل‌ونقل وزارت کشور با بیان اینکه به معاون عمرانی استانداری‌ها اختیارات لازم را داده‌ایم تا نتایج را به ما اعلام کنند، بر تقویت نقش ستادی تأکید کرد.

به گفته این مقام مسئول در حوزه ترافیک؛ در این همایش بحث هوای پاک، طراحی راه‌های شهری، آخرین وضعیت رسیدگی به تخلفات و جریمه‌ها و افزایش پنج برابری جرائم رانندگی موردبررسی قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار