توضیحات نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ساعات کاری نمایندگان

حجت‌الاسلام ذوالنوری در یادداشتی علت آغاز به کار جلسات علنی مجلس در ساعت ۸ صبح را توضیح داد.

این روز‌ها با تغییر ساعت شروع به کار مراکز دولتی به ساعت ۶ صبح، بعضی اشخاص و رسانه‌ها سوالاتی مطرح کرده اند که که چرا مردم باید ساعت ۶ صبح کار اداری خود را آغاز کنند، اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه علنی مجلس را روز یکشنبه ۲۱ خرداد ساعت ۸ صبح شروع کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح این مطلب و با هدف تنویر افکار عمومی در یادداشتی توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه می‌خوانید:

اولاً: حق رسانه‌ها و مردم شریف و موکلان است که از عملکرد، علل و شیوه رفتار وکلا و نمایندگان خود در خانه ملت مطلع باشند و آن را رصد و نظارت کنند.

دوم اینکه: جلسات اکثر فراکسیون‌ها و بسیاری از جلسات فوق العاده کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی ساعت ۶ یا ۶ و نیم صبح آغاز و برای شرکت نمایندگان در جلسات علنی تا ساعت ۸ صبح یا دقایقی قبل از ساعت ۸ خاتمه پیدا می‌کند. البته فراکسیون‌ها به دلیل موضوعات و مسائل متعددی که پیش می‌آید، گاهی اوقات در فاصله زمانی بعد از نماز ظهر و عصر تا ساعت ۱۴ که زمان شروع رسمی جلسات کمیسیون‌های مجلس است و گاهی هم بعد از جلسات کمیسیون‌ها یعنی عصر‌ها و یا شب‌ها تشکیل جلسه می‌دهند.

از این رو نمایندگان نه فقط فصل تابستان امسال که برای اولین بار است که ساعت شروع کار مراکز دولتی به ساعت ۶ صبح تغییر یافته است، بلکه سال هاست که در همه فصول سال کار خود را از ساعت ۶ و یا ۶/۳۰ صبح آغاز می‌کنند، چون اکثر جلسات فراکسیون‌ها و بسیاری از جلسات فوق العاده خود را قبل از جلسه صحن برگزار می‌کنند به طوری که در فصل پاییز و زمستان، چون برخی از نمایندگان از قبل از اذان صبح باید از خانه خارج شوند، به ناچار بعضاً نماز صبح را در مجلس اقامه می‌کنند.

سوم اینکه: اگر در موارد و مواقعی مشاهده می‌شود بعضی از جلسات مجلس، قبل از ساعت ۸ صبح و یا رأس ساعت ۸ آغاز نمی‌شود، ممکن است به دلیل طولانی شدن جلسات یادشده قبل از جلسه علنی و یا گاهی دلیل آن تذکرات خاص ریاست جلسه به صورت غیر علنی و غیر رسمی، در موارد خاص باشد.

ظهر‌ها هم که نمایندگان از اذان ظهر تا ساعت ۱۴ حدود ۲ ساعت برای ادای فریضه نماز ظهر و عصر و صرف ناهار فرصت دارند، بیشتر این وقت را به رتق و فتق امور مراجعین دفاتر و نمایندگان وزارتخانه ها، دستگاه ها، سازمان‌ها و یا جلسات مشورتی سپری می‌کنند.

بنا بر آنچه گفته شد طرح چنین سوالاتی گاهی طبیعی، گاهی از روی بی اطلاعی و گاهی هم از سر غرض ورزی و تخریب چهره مجلس و نمایندگان ملت عزیز و شریف صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
یک توصیح هم راجع‌به به ماشین هایی شاسی بلند نمایندگان بده
آخرین اخبار