دلیل بالاتر بودن قیمت مرغ از قیمت مصوب در بازار کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : برای جلوگیری از خارج شدن مرغ تولیدی از استان و عرضه آن در بازار استان‌های همجوار، با فروشندگانی که مرغ را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب عرضه می‌کنند، مدارا می‌شود .

علی چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در مورد دلیل بالاتر بودن قیمت مرغ از قیمت مصوب در بازار کرمانشاه، گفت : قیمت مصوب مرغ همان قیمت ۷۳ هزار تومان است، اما در حال حاضر برای جلوگیری از خارج شدن مرغ تولیدی از استان و عرضه آن در بازار استان‌های همجوار، با فروشندگانی که مرغ را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب و تا محدوده قیمتی ۷۵ هزار تومان عرضه می‌کنند، مدارا می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان‌های دیگر مرغ با قیمت بالاتری به دست مصرف کنندگان می‌رسد، گفت: در برخی استان‌ها مرغ با قیمت هر کیلوگرم حدود ۱۰۰ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می‌رسد و اگر با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مرغ مدارا نکنیم، احتمال خارج شدن بخش زیادی از تولیدات استان به خارج از استان و ایجاد کمبود در بازار مرغ استان دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه استان‌ها اختیاری برای تغییر قیمت مصوب مرغ ندارند، گفت: ما در مجموعه جهاد کشاورزی استان فقط به بازرسان خود گفته ایم که با عرضه کنندگان مرغ با قیمت حدود ۷۵ هزار تومان مماشات کرده و فعلا آن‌ها را جریمه نکنند.

چاله چاله یادآور شد: هم اکنون در کرمانشاه با فروشندگانی که مرغ را بیشتر از هر کیلوگرم ۷۵ هزار تومان بفروشند، برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در برخورد با گرانفروشان بازار مرغ جدی هستیم، گفت: گرانفروشان بازار مرغ استان از ابتدای امسال مبالغ زیادی جریمه شده‌اند و با همه متخلفان بدون هیچ اغماضی برخورد می‌کنیم.

 وی تاکید کرد: مردم می‌توانند گرانفروشی مرغ را با سامانه ۱۲۴ گزارش کرده و مطمئن باشند واحد‌های متخلف جریمه می‌شوند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.