آمریکا به دنبال غارت منابع کشور‌های دیگر است

راشا تودی گزارش داد آمریکا به دنبال غارت نفت از کشور‌هایی است که در آن‌ها عملیات نظامی انجام می‌دهد.

برخی آمریکا را به غارت نفت از کشور‌هایی متهم کرده اند که در آن‌ها عملیات نظامی انجام داده است. رئیس جمهور وقت عراق دو سال پیش اعلام کرد تخمین زده می‌شود آمریکا در زمان اشغال عراق ۱۵۰ میلیارد دلار از نفت این کشور را به سرقت برده است. یکی از مقامات سوری در ماه اوت گذشته اعلام کرد ۸۰ درصد نفت سوریه هر روز به وسیله آمریکایی‌ها به سرقت می‌رود. ترامپ هم آشکارا اعلام کرده است آمریکا نفت سوریه را به غارت می‌برد.

ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود بار‌ها گفته است: ما نظامیان خود را برای حفاظت از نفت در آنجا نگه داشته ایم. ما ممکن است که برای نفت مبارزه کنیم. ما نفت را حفظ کرده ایم. ما می‌خواهیم نفت و ۴۵ میلیون دلار در ماه را حفظ کنیم.

این واقعیت غمبار سیاست خارجی آمریکا است. اگر شما به دهه‌های اخیر نگاهی داشته باشید در هر دخالت نظامی آمریکا در حملات خود به کشور‌های سوریه، عراق، لیبی و حتی افغانستان هم به غارت منابع آن‌ها پرداخته است. برخی می‌گویند حمله به افغانستان تنها برای به دام انداختن اسامه بن لادن بود، اما آمریکا به دنبال غارت منابع این کشور هم بود. افرادی، چون دیک چنی به جورج بوش گفتند این حمله را انجام دهد. در مدت بیست سال آمریکا تلاش کرد امنیت افغانستان را تامین کند، اما به نتیجه‌ای نرسید.

راشاتودی افزود: این تنها نظر ترامپ نیست بلکه نظر بسیاری از روسای جمهور آمریکا بوده است. آن‌ها به دنبال غارت منابع کشور‌های دیگر هستند. استیو بنن از مقامات دوران ترامپ حتی از جداسازی بخش غربی عراق و دستیابی آمریکا به نفت آن منطقه صحبت کرد. این بسیار جالب توجه است. تنها جمهوری خواهان این سخنان را نمی‌گویند بلکه دموکرات‌ها هم به دنبال این اهداف هستند. همه آن‌ها وضعیتی بی ثبات را در کشور‌ها ایجاد و زمینه حضور نظامی آمریکا را فراهم می‌کنند و تمامی هدف رسیدن به منابع انرژی است.

یک خبرنگار آمریکایی می‌گوید: موسونی رئیس جمهور اوگاندا بر روی ۱۲ تریلیون دلار از منابع طلا قرار دارد. آمریکایی‌ها هم اکنون شروع به بیان اظهارات تهاجمی در رابطه با وی کرده اند. بلینکن و بایدن و دیگر مقامات آمریکایی انتقادات زیادی از اوگاندا کرده اند.

این میزان ذخایر کشف شده طلا بیشترین میزان در جهان است که ارزش آن در حدود ۱۲ تریلیون دلار است. حالا آمریکا تلاش می‌کند اعلام کند دولت اوگاندا در حال نقض حقوق بشر است تا بتواند آنجا را بی ثبات و زمینه حضور خود را در آنجا فراهم کند.

این خبرنگار افزود: ترامپ در رابطه با ونزوئلا هم تلاش کرد با تحریم‌ها ونزوئلا را همانند ایران تضعیف کند. او بسیار علاقمند بود که دولت ایران ساقط شود تا آمریکایی‌ها منابع این کشور را هم غارت کنند. اما این موضوع روی نداد. ایران به عنوان یک اقتصاد پویا در منطقه شناخته می‌شود. ما شاهد توافق اخیر آن‌ها با عربستان سعودی بودیم. آن‌ها به دنبال پیوستن به گروه بریکس هستند. ایران در حال تبدیل به یک ابرقدرت در منطقه است. تمامی اظهارات ترامپ درباره ونزوئلا هم بی معنی هستند.

راشاتودی در پایان گزارش خود عنوان کرد آمریکا تصور می‌کند که همانند گذشته می‌تواند به سرقت منابع کشور‌های دیگر ادامه دهد. اما دیگر وضعیت تغییر کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
آمریکا کل کهکشانها هم کمشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
چرا بجای کلمه آمریکا دزدان نفتی وقاتل انسانها را بکار نمیبرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
مرگ برآمریکا
مرگ بر آمریکا
مرگ برآمریکا
آخرین اخبار