تثبیت قوانین جدید در مناطق مرزی لبنان در برابر رژیم صهیونیستی

درگیری مقاومت و رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی لبنان، تثبیت قوانین جدید مقاومت و تاکید بر ایستادگی در برابر تجاوزگری بود.

المیادین در تشریح درگیری های دیروز (جمعه) جنوب لبنان گزارش داد: هدف از اتفاقی که در منطقه کفرشوبا در مرز‌های لبنان روی داد، پایان دادن به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی علیه مرز‌های لبنان بود و بحران‌های سیاسی و اقتصادی داخلی لبنان موجب نمی‌شود مقاومت از مسئله اصلی یعنی مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی غافل شود. 

 شماری از شهروندان لبنانی با حملات نظامیان رژیم اشغالگر نزدیک به نوار مرزی در منطقه کفرشوبا مقابله کردند و نیرو‌های ارتش لبنان طی چندین ساعت در این منطقه در حالت آماده باش به سرمی بردند. شهروندان لبنان به طور کل و شهروندان جنوب کشور چه صحنه‌ای را تثبیت کردند؟ آیا رژیم اشغالگر با آشفته کردن مقاومت در مرزها، توانست مقاومت را از وضع داخلی دور نگه دارد؟ این رژیم تصور کرده است که بحران ریاست جمهوری در داخل لبنان، مقاومت را از نزاع و درگیری اصلی دور نگه خواهد داشت؟ 

رژیم اشغالگر اسرائیل سال ۲۰۰۰ وادار شد بدون قید و شرط، عقب نشینی کند و از دو منطقه «عرمون و یحمر الشقیف» در جنوب لبنان بیرون رانده شد. شماری از دانشجویان، فعالان و نیرو‌های مقاومت با دستان خود سیم‌های خاردار را از منطقه برچیدند؛ سیم‌های خارداری که آن زمان، نوار مرزی اشغالی را از دیگر مناطق لبنان جدا کرده بود و این اتفاق، نخستین گام برای آزادسازی و مقدمه این اقدامات بود. 

صحنه دیروز در منطقه نزدیک به مرز‌ها در تپه‌های کفرشوبا، با اتفاق‌های سال ۲۰۰۰ تفاوت زیادی ندارد. بین شماری از شهروندان لبنانی و نظامیان رژیم اشغالگر رویارویی صورت گرفت که پیش از آن هم، شاهد عزم و اراده اسماعیل ناصر کشاورز فلسطینی بودیم که در برابر بلدوز اسرائیلی ایستاد، از مسیر آن جابجا نشد و آن را وادار به عقب نشینی کرد. این صحنه نشان می‌دهد این اتفاق در منطقه مرزی، قوانین جدیدی را تثبیت می‌کند. اما این بار، هدف از آن، پایان دادن به تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر علیه مرز‌های لبنان است. 

نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان با ستودن شجاعت کشاورز لبنانی، تاکید کرد ملتی که چنین عزم و اراده قاطعانه‌ای دارد، بدون تردید پیروز است و رژیم اشغالگر نابود خواهد شد. 

از سوی دیگر، ارتش لبنان در برابر تجاوزگری‌های نظامیان اشغالگر ایستاد و بر حقوق لبنان در این مناطق تاکید کرد و مانع از آن شد که اسرائیلی‌ها لبنان را در برابر عمل انجام شده قرار دهند و به زیان این حقوق عمل کنند. این صحنه نشان می‌دهد رژیم اشغالگر به شکل واضح و روشن عقب نشینی کرده است و در برابر معادله بازدارندگی نهایی که مقاومت، آن را تقویت کرده، ناتوان است. از سال ۲۰۰۰ تاکنون، این مقاومت روایت برتری رژیم اشغالگر را از بین برده است؛ روایتی که اسرائیل و حامیانش بار دیگر برای تحمیل آن تلاش می‌کنند. 

اتفاقی که در مرز‌های جنوبی روی داد، بار دیگر تاکید می‌کند بحران‌های اقتصادی و سیاسی، مانع از آن نمی‌شود که مقاومت به طرح مقاومتی خود نپردازد و بار دیگر خطاب به رژیم اشغالگر تاکید می‌کند که با آشفته کردن مقاومت در مرزها، برای دور کردن آن از اوضاع داخلی، هم امیدی است که نتیجه‌ای نخواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار