مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

پیشرفت سریع واحدهای مسکونی نهضت ملی در زنجان منوط به تامین اعتبار است

اصغر اسماعیلی گفت: پیشرفت سریع واحدهای نهضت ملی مسکن در زنجان منوط به تامین اعتبار از آورده مردمی و تسهیلات بانکی است که در صورت نبود آن، اجرای پروژه‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

اصغر اسماعیلی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در خصوص آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در استان با بیان اینکه پیشرفت سریع واحدهای مسکونی نهضت ملی در زنجان منوط به تامین اعتبار است گفت: پیش از این جلساتی با همکاری دفتر فنی استانداری برگزار و بازدیدهای مستمری از چگونگی ساخت نهضت ملی مسکن به ویژه پروژه های مربوط به غرب و شرق زنجان انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان مشکلات اقتصادی و به عبارتی، میزان آورده را چالش اصلی می دانند، ادامه داد: هنوز افزایش میزان وام توسط بانک ها به مرحله ابلاغ و تخصیص نرسیده است و در عمل نمی توان بر روی آن حساب کرد.

وی با بیان اینکه در صورت عقب ماندگی پروژه ها، قیمت تمام شده آنها به مراتب افزایش می یابد و متقاضیان متضرر خواهند شد، اظهار داشت: بر این اساس از متقاضیان درخواست می شود تا زمانی که تسهیلات بانکی در اختیار استان ها قرار بگیرد لپبه این موضوع توجه داشته باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: خوشبختانه دولت با ساز و کارهای لازم، میزان مبالغ وام ها را افزایش و از طرفی، درصد سود بانکی را نیز از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش داده است که اقدامی موثر در این حوزه محسوب می شود.

اسماعیلی تاکید کرد: در صورتی که آورده متقاضیان به میزان کافی نباشد، در عمل نمی توان کاری کرد و به نوعی روند ساخت پروژه ها با کندی مواجه می شود.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت اقساط ساخت مسکن توسط متقاضیان برای هر پروژه متغیر بوده است، اظهار داشت: هرچقدر آورده متقاضیان با تاخیر مواجه شود، قیمت تمام شده مسکن نیز به مراتب افزایش می یابد.

این مسوول خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی ها تا پایان تیر سال جاری ۶۰۰ واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان در این استان تحویل داده می شود که امیدواریم این مهم در ماه های آتی سرعت بیشتری داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: هم اکنون عملیات اجرایی ۱۷ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی نهضت ملی در استان آغاز شده است که این تعداد، قرارداد سه جانبه، واگذاری گروهی و زمین های ۹۹ ساله را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه های مسکن در ۲ بخش غرب و شرق زنجان تعریف شده است، خاطر نشان کرد: پروژه های شرق زنجان با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال ساخت است به طوری که از سال آینده یک جهش در پیشرفت فیزیکی آنها رخ خواهد داد.

برچسب ها: مسکن ملی ، ساخت و ساز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.