فرمانده انتظامی شهرستان ایوان:

نقش ریش سفیدان و مشارکت مردم در تولید امنیت بی بدیل است

فرمانده انتظامی شهرستان ایوان گفت: نقش پررنگ معتمدان، ریش سفیدان و مشارکت مردم در تولید امنیت بی بدیل است.

 سرهنگ امیر بازیار فرمانده انتظامی شهرستان ایوان در جلسه هم اندیشی با معتمدان و ریش سفیدان شهرستان ایوان اظهار داشت: بر اساس آیات و احادیث حفظ امنیت مردم از وظایف اولیه حکومت هاست و اگر امنیت برقرار نباشد اقدام‌های دیگر با موفقیت به سرانجام نمی‌رسد.

وی در ادامه بیان داشت: باید توجه داشت امنیت تولید جمعی است که لازمه حفظ آن مشارکت مردم بویژه بزرگان ریش سفیدان معتمدان با پلیس است و به هر میزان که مشارکت آنان بیشتر باشد، میزان امنیت اجتماعی نیز به تناسب آن ارتقاء پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه معتمدان در برقراری نظم اجتماعی، تشکیل جلسات شورا‌های معتمد پلیس را زمینه ساز مشارکت مردم در امنیت فردی و جمعی دانست و اظهار داشت: شورا‌های معتمد پلیس می‌توانند بازوانی قوی برای پلیس در تامین نظم و امنیت اجتماعی در جامعه باشند از این رو باید گفت با اجرای طرح امنیت محله محور همکاری مردم بویژه بزرگان، شوراها، دهیاران و معتمدان با پلیس بیشتر شده و تحولات خوبی در زمینه برقراری امنیت بوجود خواهد آمد.

وی بیان کرد: امروزه رویکرد پلیس برپایه مردم استوار بوده و می‌خواهیم مردم در همه امور همیار و همکار پلیس باشند.

وی بیان کرد: پلیس معتقد است اگر امنیت بخواهد توسعه پیدا کند، محور و پایه اصلی توسعه آن، مردم هستند و این ما هستیم که باید تلاش کنیم امنیت را اجتماعی کنیم یعنی خود مردم تولید کننده و تامین کننده امنیت هستند و این نگاه جدید فراجا است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.