تشکیل ۱۶ پرونده احتکار و عرضه خارج از شبکه مرغ در کرمانشاه

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : طی روز‌های اخیر ۱۲ پرونده احتکار و عرضه خارج از شبکه مرغ در تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تشکیل شده است.

شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : طی هماهنگی‌های به‌عمل آمده با دامپزشکی قرار بود مرغ‌داران ۴۵ روز پس از جوجه‌ریزی مرغ را به کشتارگاه‌ها تحویل دهند، اما تعدادی از این واحد‌ها مرتکب تخلفات می‌شوند.

شاهی تصریح کرد: برخی از واحد‌های مرغ‌فروشی در کرمانشاه، مقداری از مرغ‌های خود را احتکار و تعدادی هم به صورت زنده‌فروشی خارج از شبکه عرضه کردند.

وی افزود: واحد‌هایی که بدون اخذ مجوز از دامپزشکی اقدام به زنده‌فروشی مرغ کنند، پرونده آن‌ها به‌عنوان عرضه خارج از شبکه از سوی بازرسان به تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ارجاع شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه اذعان کرد: واحد‌هایی که مرغ را پس از ۴۵ روز جوجه‌ریزی به کشتارگاه‌ها ارسال نکردند، پرونده آن‌ها به‌عنوان احتکار به تعزیرات حکومتی ارجاع می‌شود البته در این میان هم براساس گزارش بازرسان، تعدادی مرغ تلف شدند.

شاهی گفت: برخی از واحد‌های خرده‌فروشی سهمیه مرغ را دریافت می‌کنند و درحالی که باید به نرخ دولتی ۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان بفروشند، اما یکی دو ساعت به عرضه مرغ با نرخ دولتی می‌پردازند و سپس مرغ را قطعه قطعه می‌کنند و به سه برابر قیمت می‌فروشند که در این رابطه هم تعدادی پرونده تخلف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه جرائم مربوط به تخلفات مرغ‌فروشی‌ها، میلیاردی است، افزود: نظارت بر این واحد‌ها با همکاری بازرسان دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت مشترک به‌عمل می‌آید و با جدیت با واحد‌های متخلف برخورد می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.