تشکیل حزب سیاسی جدید در پاکستان

به دنبال تحولات سیاسی پاکستان یک حزب جدید موسوم به «حزب استحکام پاکستان» متشکل از هم حزبی‌های سابق عمران خان در اسلام آباد تشکیل شد.

با تشکیل یک حزب جدید موسوم به «حزب استحکام پاکستان» متشکل از هم حزبی‌های سابق عمران خان، نخست وزیر برکنار شده این کشور، تحولات سیاسی در پاکستان وارد مرحله جدیدی می‌شود که شاهد جدال میان عمران‌خان و نهاد‌های امنیتی و شاهد کناره گیری بیشتر اعضای حزب وی است.

 منابع خبری پاکستان گزارش دادند: ریزش حزب تحریک انصاف تا روز‌های اخیر ادامه داشت تا جایی که برخی از شخصیت‌هایی که زمانی از نزدیک‌ترین افراد به عمران‌خان شناخته می‌شدند، با گردهم آوردن هم حزبی‌های جدا شده از تحریک انصاف، راه خود را از عمران‌خان جدا کردند و وارد حزب جدیدی شدند که به صورت رسمی با عنوان «حزب استحکام پاکستان» اعلام موجودیت کرد.

عمران‌خان رهبر حزب تحریک انصاف در ۱۹ اردیبهشت بازداشت و موجب اعتراض‌های خیابانی هواداران وی و رویارویی بی‌سابقه معترضان با نیرو‌های امنیتی و یورش به اماکن نظامی در چند شهر شد، محکومیت سراسری این رویداد‌ها از سوی دیگر رهبران سیاسی از جمله مقامات ارتش، این حزب را به شدت تحت فشار قرار داد. هر چند عمران‌خان یک روز پس از بازداشت با حکم مستقیم رئیس دیوان عالی پاکستان از زندان آزاد شد، اما اعترضات و تحولات سیاسی پس از آن همچنان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
ارتش پاکستان = خائن به پاکستانی ها و مزدور و سرسپرده آمریکا
آخرین اخبار