سازندگان همچنان چشم انتظار تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: هنوز بسیاری از سازندگان چشم انتظار دریافت تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن هستند که متاسفانه برخی بانک ها به بهانه عدم اعتبار همکاری نمی کنند.

آقای ایرج رهبر گفت:  بسیاری از سازندگان پروژه های نهضت ملی مسکن هنوز تسهیلات ساخت مسکن را دریافت نکرده اند  چراکه متاسفانه بانک ها در پرداخت  تسهیلات ساخت مسکن همکاری لازم را انجام نمی دهند.

به گفته دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران ، بسیاری از بانک ها اعلام می کنند که  تسهیلات ساخت مسکن به آنها ابلاغ نشده و اعتبار برای ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن برای آنها فراهم نیست.

او می گوید: برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن باید هماهنگی های لازم از سوی دستگاه ها صورت گیرد، اما به نظر می رسد طبق توافق صورت گرفته  با بانک مرکزی باید این ابلاغیه ها به بانک ها از مدت ها پیش ارائه می شد تا شاهد طولانی تر شدن روند اجرا پروژه های نهضت ملی مسکن نباشیم.

رهبر ادامه داد: به اعتقاد بنده پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی باید به سازندگان مستقیم پرداخت شود و در این راستا هماهنگی و برنامه ریزی های لازم از پیش صورت می گرفت تا روند ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن با سرعت بیشتر ادامه می یافت.

گفتنی است از ماه گذشته میزان تسهیلات ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است، درحالیکه هنوز بسیاری از بانک ها در روند پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را انجام می دهند و این اقدام در شرایطی است که در آخرین جلسه شورای عالی مسکن که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، وزیر راه وشهرسازی و رئیس جمهور به بانک ها اعلام کردند که باید در پرداخت تسهیلات به سازندگان همکاری لازم صورت گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
سلام، من به عنوان سازنده از ماه قبل هرچه به بانک مراجعه میکنم مدام میگویند باید بخشنامه آن صادرشود.در چه قرن و چه کشوری هستیم که بخشنامه شورای عالی مسکن بیش از یک ماه هنوز به دست بانک ها نرسیده حتی در سامانه نهضت ملی مسکن هم که مربوط به دولت میباشد مبلغ تسهیلات به روز نمیباشد و هنوز ۳۵۰ میلیون را نشان میدهد. بانک مرکزی که در دستان دولت میباشد از ابزار نظارتی خود به راحتی میتواند فشار آورد تا سریعتر بانک ها پرداخت کنند. گویا بانک مرکزی هم براش مهم نیستخواهشمندم پیگیری فرمایید تا قبل از انکه این مبلغ هم با تورم موجود نوش دارو بعد مرگ سهراب نشده در دست سازنده قرار گیرد تا بتوانیم سرعت ساخت مسکن فزونی یابد.
آخرین اخبار