تولید اسپری درمان سوختگی در گیلان

یک شرکت دانش بنیان گیلانی اسپری درمان سریع زخم‌های سوختگی تولید کرده است.

۲ جوان باکتری شناس با حمایت پارک علم و فناوری گیلان در پژوهشی ۱۰ ساله موفق به تولید اسپری درمان سوختگی با ویژگی‌های منحصر به فرد شدند.

نرجس محمدی بندری و محمد ابوطالب، دارای دکترای میکروبیولوژی از دانشگاه آزاد اسلامی قم با اشاره به اینکه سوختگی ششمین عامل مرگ و میر و سیزدهمین علت شایع معلولیت در ایران است، هدفشان را کمک به بشریت و کاهش این آمار عنوان کردند.

به گفته این جوانان باکتری شناس، این اسپری زخم‌های سوختگی تا ۲۰ درصد را خیلی سریع درمان می‌کند و در بازه زمانی ۲۰ روزه در بیماران با درجه سوختگی ۲ و ۳ به این نتیجه دست یافته اند.

آن‌ها نداشتن نیاز به پانسمان و شست‌وشو را از ویژگی‌های منحصر به فرد این اسپری اعلام و تصریح کردند: این اسپری سوختگی به صورت پاشیدن روی پوست به سرعت جذب پوست می‌شود و در درمان عفونت‌های باکتری‌های بیماری زا و بیوفیلم باکتریایی موثر است و در حال حاضر در فاز کارآزمایی بالینی توسط متخصصان پوست در حال استفاده است.

این ۲ جوان مخترع با بیان اینکه طرحشان به دلیل داشتن بخش تحقیق و توسعه یک طرح دانش بنیان است، می‌گویند: دنبال کسب مجوز دانش بنیان هم هستیم و در مرحله‌ی داوری، تأییدیه بخش تحقیق و توسعه را دریافت کردیم و منتظر تاییدیه بخش سطح فناوری محصول هستیم.

به گفته آنها، قرار است این اسپری سوختگی تا پایان امسال به شکل‌های پانسمان آماده، ژل و پماد نیز تولید شود.

امیر ملک پور، معاون فن آوری و نوآوری پارک علم و فناوری گیلان هم با بیان اینکه هدف پارک حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: این شرکت به علت داشتن بخش تحقیق و توسعه فعال، دانش بنیان محسوب می‌شود و در آینده منجر به اختراعاتی در مسیر تجاری سازی و درآمدزایی خواهد شد.

منبع: صداوسیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.