روستا‌های قصرقند در طرح جهاد آبرسانی سهم داشته باشد

رئیس شورای اسلامی قصرقند گفت: ۱۰۷ روستای این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی است با توجه به بی آبی و مشکلات فراوان انتظار می‌رود قصرفند نیز سهمی در طرح بزرگ جهاد آبرسانی سیستان و بلوچستان داشته باشد.

 
محمدکریم عزیزی  اظهار داشت: شهرستان قصرقند برخلاف داشتن بیش از ۱۰۰ قنات پر آب و غنی بودن سفره‌های آب زیرزمینی، وجود سد زیردان، رودخانه خروشان کاجو و واقع شدن ۹۵ درصد روستا‌های بخش‌های مرکزی و ساربوک در حاشیه این رودخانه از نعمت اجرای شبکه آبرسانی محروم است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ اشتراک آب شهری و سه هزار و ۶۰۰ اشتراک آب روستایی در شهرستان وجود دارد که همین آمار نشان می‌دهد که از مجموع ۱۶ هزار خانوار ۹ هزار خانوار از آب سالم و بهداشتی محروم هستند، از نبود اعتبار برای ناوگان آبرسانی سیار انتقاد کرد.

وی ادامه داد: در قصرقند مسوولان حوزه وزارت نیرو هیچ بهانه‌ای نمی‌توانند داشته باشند، چون هم می‌توان از سد زیردان کل روستا‌های ساربوک و بخش مرکزی و تلنگ را با اجرای خط انتقال آب، نصب تصفیه خانه و اجرای شبکه آبرسانی در کمتر از چند ماه از نعمت آب شبانه روزی بهره‌مند کرد.

عضو هیات رئیسه شورایعالی کشور تصریح کرد: شهرستان قصرقند با این همه آب و کشت دو بار برنج در سال و وجود صد‌ها هکتار باغات انبه و نخلستانها، مردم در روستا‌ها بیش از ۴۰ تا ۵۰ سال در انتظار شبکه آبرسانی، ساخت منبع آب و حفر چاه هستند.

وی گفت: دستگاه‌های نظارتی باید کم کاری آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان و ترک فعل آنان را بررسی و شدیدا برخورد کنند که چرا در طرح جهاد آبرسانی سهم قصرقند صفر باشد.

وی ادامه داد: از سد زیردان باید آب روستا‌های چندوکان و حاجی آباد و سایر روستا‌های بخش ساربوک و بالادست سد زیردان با اجرای خط انتقال تامین شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان قصرقند و عضو شورایعالی کشور افزود: به عنوان نماینده مردم شهرستان قصرقند و نماینده شورا‌های اسلامی استان سیستان و بلوچستان از وزیر نیرو و مسوولان حوزه آب و فاضلاب درخواست می‌کنم از نزدیک بازدیدی از روستا‌های شهرستان قصرقند داشته باشند و مشکلات را بصورت میدانی بررسی و برای رفع سریع آن‌ها اقدام کنند.

عزیزی گفت: بجز مشکلات آب مردم قصرقند در حوزه راه نیز مشکلات زیادی دارند که هم اینک از مجموع ۷۱۱ کیلومتر راه بیش از ۳۹۷ کیلومتر خاکی و رودخانه و مالرو است که نیاز به آسفالت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار