رشد ۱۷۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در استان زنجان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از رشد ۱۷۰ درصدی سرمایه گذاری صنعتی در استان طی ۲ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته خبر داد.

 مجید گلشنی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان روز سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت صنایع استان، گفت : طی ۲ ماهه نخست سال جاری، میزان واحد‌های صنعتی راه اندازی شده در این استان نسبت به مدت مشابه قبل ۴۳ درصد رشد یافته است که نسبت به  ۲ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه گذشته ۱۷۰  درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در این مدت ۳۰ مورد پروانه بهره برداری برای واحد‌های صنعتی استان صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۱ مورد بوده است.

وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری صورت گرفته در این مدت، یادآور شد: ۱۰ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای راه اندازی این واحد‌ها صورت گرفته است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: یک هزار و ۸۹۴ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار شده اند و در مجموع اشتغالزایی صنعتی نسبت به سال گذشته ۶۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ۱۶ واحد از واحد‌های صنعتی راه اندازی شده در شهرستان زنجان قرار دارد که با سرمایه گذاری بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال زمینه اشتغالزایی هزار و ۳۶۸ نفر را فراهم کرده است.

استان زنجان حدود یک هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.