تشدید درگیری‌ها در پایتخت سودان

منابع خبری از وقوع انفجار‌های گسترده و پی در پی در پایتخت سودان خبر می‌دهند.

خارطوم، پایتخت سودان بیش از هفت هفته پس از آغاز درگیری‌ها شاهد تشدید گلوله باران و درگیری بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع است.

صبح روز سه‌شنبه، هواپیماهای جنگی در حال پرواز بر فراز پایتخت سودان بوده و صدای سلاح‌های سنگین در مرکز خارطوم و صدای انفجارهای پی در پی و قوی در جنوب شهر عمران شنیده شده است.

درگیری‌های مسلحانه بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع روز دوشنبه نیز در غرب و شمال خارطوم، پایتخت این کشور از سر گرفته شد.

شاهدان عینی به خبرگزاری آناتولی گفتند که درگیری های خشونت آمیزی در شهرهای عمران (غرب) و بحری (شمال) با استفاده از سلاح های سنگین و سبک رخ داده است.

به گفته شاهدان، هواپیماهای نظامی با شنیده شدن صدای توپخانه و انفجارهای قوی در آسمان به پرواز درآمده‌اند بدون اینکه مشخص باشد چه مناطقی مورد هدف قرار گرفته یا این حملات منجر به تلفات جانی شده است یا خیر.

این جنگ باعث آواره شدن بیش از ۱.۲ میلیون نفر در داخل سودان شد، حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر را به فرار به کشور‌های همسایه واداشت و خسارات شدیدی به پایتخت وارد کرد.

ساکنان گفتند که مناطقی از پایتخت سودان شاهد گلوله باران و درگیری های خشونت آمیز بوده و گزارش هایی از گسترش هرج و مرج در خارطوم و منطقه دارفور در غرب این کشور وجود دارد.

ساکنان گزارش دادند که نبردها برای دومین روز متوالی در سه شهر خارطوم، عمران و بحری رخ داده است.

آنها گفتند که عمران علاوه بر گلوله باران و درگیری در منطقه خارطوم در شرق و انتهای جنوبی پایتخت، در یک حادثه نادر شاهد درگیری های زمینی بوده است.

فعالان ناظر بر این منطقه اعلام کردند که طی چند روز گذشته حداقل ۴۰ نفر در شهر کوتوم در ایالت دارفور شمالی کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. ساکنان همچنین از غارت و ناامنی گسترده در این منطقه خبر دادند.

خارطوم و سایر شهر‌های سودان از ۱۵ آوریل شاهد درگیری بین ارتش به رهبری عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به رهبری محمد حمدان دقلو (حمیدتی) بوده است که علاوه بر این، صد‌ها کشته و هزاران زخمی در میان غیرنظامیان بر جای گذاشته و به موج جدیدی از آوارگی و پناهندگی در یکی از فقیرترین کشور‌های جهان منجر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار