لفاظی بلینکن علیه ایران در جمع صهیونیست‌ها

وزیر خارجه آمریکا در نشست سالانه لابی صهیونیست‌ها ادعا کرد واشنگتن نمی‌گذارد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست لابی حامی رژیم صهیونیستی موسوم به «آیپک» ادعا کرد که عادی سازی روابط عربستان و این رژیم برای واشنگتن بسیار مهم است و متعهد شد که ایران هرگز اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داشت.

براساس گزارش العربیه، بلینکن به کمیته روابط عمومی آمریکا-رژیم صهیونیستی یا آیپک گفت: ما معتقدیم که می‌توانیم و در واقع باید نقشی اساسی در پیشبرد عادی سازی روابط عربستان و اسرائیل ایفا کنیم.

 ریاض تاکنون از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خودداری کرده است. با این وجود بلینکن ادعا کرد: ادغام بیشتر اسرائیل در منطقه به ایجاد منطقه‌ای باثبات تر، امن‌تر و مرفه تر، و اسرائیل امن‌تر کمک می‌کند.

در همین حال او گفت که دولت بایدن هیچ توهمی ندارد که عادی سازی کامل عربستان و رژیم صهیونیستی را می‌توان به سرعت یا به راحتی انجام داد. او گفت: «اما ما همچنان متعهد به کار برای رسیدن به این نتیجه هستیم، از جمله در سفر این هفته من به جده و ریاض برای تعامل با همتایان سعودی».

در همین حال، بلینکن برای خوش رقصی بیشتر مقابل صهیونیست‌ها بر تعهد واشنگتن مبنی بر اینکه ایران اجازه تولید تسلیحات هسته‌ای را نخواهد داشت، تاکید کرده و مدعی شد: «روابط آمریکا و اسرائیل با تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تضمین شده است. این تعهد غیرقابل مذاکره است. آهنی است.»

وزیر خارجه آمریکا در پایان همچنین لفاظی‌های خود را به اوج رسانده و ادعا کرد بایدن بار‌ها به صراحت گفته است، همه گزینه‌ها روی میز است تا اطمینان حاصل شود که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
این پیوند وادغام علف هرز اسراییل شیطانی
هیچ گاه با درخت اسلام هم خوانی ندارد
وبزودی این خس وخاشاک از شاخه های سرسبزوپرمحصول بیداری مسلمانان منطقه
ودنیای اسلام وتمام آزادیخواهان جهان
رانده شده وپس می زندومطرود در زباله دانی تاریخ،
موجب عبرت تمامی ظالمین وغاصبین
دراعصارآینده خواهد گردید.
آخرین اخبار