پیش‌بینی وال استریت ژورنال از احتمال کاهش چشمگیر هزینه‌های نظامی آمریکا

یک نشریه آمریکایی در گزارشی احتمال داد که هزینه‌های نظامی این کشور ممکن است به پایین‌ترین سطح از زمان جنگ سرد کاهش یابد.

نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال با اشاره به آخرین توافق سقف بدهی، در گزارشی نوشت که سهم هزینه‌های دفاعی واشنگتن ممکن است برای اولین بار از زمان جنگ سرد به کمتر از ۳ درصد برسد.

این نشریه در ادامه به توافق هفته گذشته کاخ سفید و حزب جمهوری‌خواه آمریکا اشاره و اعلام کرد هزینه‌های دفاعی را به حدود ۸۸۵ میلیارد دلار در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد و این بیانگر ۱۱ درصد افزایش نسبت به ۸۰۰ میلیارد دلار اختصاص داده شده در بودجه جاری است.

 وال استریت ژورنال نوشت: «انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵، هزینه‌های نظامی آمریکا به ۸۹۵ میلیارد دلار افزایش یابد.»

دولت آمریکا بزرگترین دولت مقروض در جهان است به طوری که میزان بدهی‌های دولت این کشور اکنون به ۳۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار رسیده است.

دولت بایدن برای پرداخت بدهی‌ها و نیز حقوق کارکنان فدرال به افزایش سقف بدهی‌ها نیازمند است. هفته گذشته، جمهوری‌خواهان که از مخالفان سرسخت بایدن برای افزایش سقف بدهی بودند، در نهایت با کاخ سفید در این زمینه مصالحه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
بدهی یعنی چی اصلا در نزد حکومت مقتدر بدهی معنی نداره اگه من زور و قدرت و اقتصاد تورا میداشتم حالیتون می کردم و میفر مودم که صبح چی خوردی شب چی باد بخوری و کی بالا بیاری قدرت بلامنازع جهان اصلا حساب و کتاب بدهی را نداره اینا دروغه
آخرین اخبار