تحویل ۲۲۸ باب کلاس در سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش استان اصفهان

با شروع سال تحصیلی جدید ۲۲۸ باب کلاس تحویل آموزش و پرورش استان اصفهان می‌شود.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان  در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: از این تعداد کلاس ۱۲ باب با اعتبارات دولتی،۳۱ باب را خیران و مابقی با مشارکت دولت و خیران ساخته شده است.


مجید نسیمی با اشاره به کمبود کلاس در استان افزود: برای یک نوبته شدن مدارس در استان باید ۲۳۰ مدرسه ۹کلاسه ساخته شود تا مدارس یک نوبته شوند.


او با اشاره وجود۱۳۴ مدارس خطر آفرین، تخریبی و آسیب دیده از فرونشست گفت: در استان ۴۰ مدرسه با ۴۰۸ کلاس بر اثر فرونشست زمین دچار آسیب دیدگی شده که این بحران در نواحی چهار، پنج و شش اصفهان و مناطق برخوار، پیربکران، فلاورجان و شاهین شهر مشهودتر است.


مدیرکل نوسازی مدارس استان با بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون سیستم گرمایشی بیش از ۸۲ درصد مدارس استان استاندارد سازی شده است افزود: تا پیش از این تنها ۲۹ درصد از سیستم‌های گرمایشی استاندارد بود.

او با بیان اینکه امسال قرارداد استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی ۱۸۲ کلاس بسته شده گفت: ۴۲۰ طرح نیمه تمام آموزشی فرهنگی ورزشی در استان است که از این تعداد ۲۲۰ طرح در حال تکمیل است.


نسیمی با اشاره به اجرای طرح مولد سازی اموال دولتی و استفاده بهینه از این اموال افزود: در این طرح به هیچ عنوان طرح‌های خیر ساز در فرایند فروش قرار نگرفته و نخواهد گرفت.


نظارت ساختمانی بر مدارس غیر انتفاعی، مدارس اوقافی و تمدید قرار داد این مدارس و برنامه ریزی برای احیا مدرسه شهید حلبیان از دیگر سخنان مدیرکل نوسازی مدارس استان در این نشست بود.


مدیر عامل مجمع خیران مدرسه ساز استان هم با اشاره به فعالیت هزار و ۵۰۰ خیر در این مجمع گفت: از این تعداد ۲۰۰ نفر از خیران بانوان هستند.


فرید الدین عبدیزدان افزود: با توجه به نیمه تمام ماندن برخی طرح‌ها این مجمع اجرای طرح‌های چند خیری را کلید زده تا با مشارکت چند خیر این طرح‌ها تکمیل خواهد شد.


او افزود ۳۰۰ طرح نیمه تمام داریم که تعهدات خیران انجام شده، اما ۲ هزار میلیارد تومان سهم تعهدات دولتی هنوز انجام نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.