استاندار کرمان:

تولید نباید معطل بماند/ دانشگاه فورا به نیازهای صنعت پاسخ دهد

فداکار گفت: دانشگاه باید خود را در کنار صنعت بیاورد و فوری به نیازهای آنها پاسخ دهد.

محمدمهدی فداکار ۱۱ خرداد ماه در اختتامیه سومین رویداد ملی عصر امید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان  گفت:  دانشگاه آزاد سیرجان در رابطه با فناوری و ارتباط با شرکت‌ها، اقدامات موثری داشته است.

او با بیان اینکه برگزاری چنین رویداد‌ها و نمایشگاه‌هایی باید منجر به قرارداد و تولید محصول شود، افزود: در ضرورت حرکت دانشگاه در کنار صنعت شکی نیست، صنعت نمی‌تواند معطل دانشگاه شود.  

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه تولید نباید متوقف شود، بیان داشت: دانشگاه باید خود را در کنار صنعت بیاورد و فوری و آنی به نیاز‌های آن‌ها پاسخ دهد، چون در غیر این صورت صنعت مجبور است نیاز خود را با واردات تامین کند.  

فداکار گفت: دانشگاه باید به اندازه‌ای فعال و همراه صنعت باشد که سریع‌تر از واردات، نیاز صنایع را پاسخ دهد.

او معرفی محصولات فناورانه تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را مهم دانست و بیان داشت: معرفی شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت‌های فناورانه به وجود آمده مهم‌تر از اصل فناوری است.  

استاندار کرمان استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید در حوزه دانش‌بنیان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: با مجموعه‌های فولادی و مس قرار گذاشتیم که خرید از محصولات تولید داخل داشته باشند.  

محمدمهدی فداکار افزود: ظرفیت‌های استان کرمان را باید معرفی کرد زیرا شما اگر اتم را هم در خانه بشکافید اطلاع‌رسانی نشود هیچ فایده‌ای ندارد و دانشگاه باید پروژه‌های خود را به صنعت معرفی کند تا شاهد عملیاتی‌سازی ارتباط صنعت و دانشگاه باشیم، وگرنه نمی‌توانیم در این زمینه توسعه یابیم.

او تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی قرادادهای خوبی با مجموعه‌های صنایع فولاد و مس منعقد کرده است و شرکت‌ها باید از ظرفیت قانون جهش دانش‌بنیان به خوبی استفاده کنند تا موفق شوند.

استاندار کرمان بیان کرد: یکی از کارهای ضروری کشور اکتشاف است که رقم ما در این زمینه ۷ درصد است و به شدت ضعیف هستیم و تولید ۱۰۰۰ قطعه کالا در کشور حداقل دو شغل مؤثر را ایجاد می‌کند و دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه می‌تواند موفق عمل کند.

او ادامه داد: معرفی ظرفیت شرکت‌ها و دانش مهم تر از اصل فناوری است و اگر معرفی و شناخته نشوند هم در واحدهای دانشگاه باقی می‌مانند و هم هدر می‌روند‌ و اگر این شناخت صورت بگیرد، می‌توانیم شاهد ارتباط دوسویه دانشگاه و صنعت باشیم.

در بخش پایانی مراسم اختتامیه سومین‌ رویداد و نمایشگاه تخصصی عصر امید، از مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه صنعت و مدیران شرکت های معدنی و صنعتی شهرستان تقدیر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار