نوبت گیری ۹۴ درصد نوآموزان برای سنجش سلامت

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۹۴ درصد نوآموزان برای سنجش سلامت در استان نوبت گیری کرده اند.

ماندگار رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: ۱۸ هزار نوآموز استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند که از این تعداد تاکنون ۱۵ هزار و ۶۷۱ نفر معادل ۸۷ درصد از نظر سنجش سلامت، ارزیابی شده اند.

او افزود: در مجموع تاکنون ۱۶ هزار و ۹۷۶ نوآموز معادل ۹۴ درصد جامعه هدف در طرح سنجش سلامت نوبت‌گیری کرده اند که طبق اعلام سازمان آموزش و پرورش استثنایی جزو پنج استان اول در نوبت‌گیری و سنجش سلامت هستیم.

ماندگار گفت: طرح سنجش سلامت در ۱۲ پایگاه دائمی و ثابت و ۶ پایگاه مدرسه‌ای از دی پارسال آغاز شده و تا پایان خرداد امسال ادامه دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال هفت هزار و ۴۰۰ نوآموز در بیرجند و ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر در سایر شهرستان‌های استان در آستانه ورود به دوره ابتدایی هستند.

او گفت: هدف اصلی طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها، تشخیص جایگاه دقیق آموزش کودکان برای استفاده از خدمات متناسب با استعداد‌ها و توانمندی‌های کودکان و همچنین جلوگیری از افت تحصیلی است.

ماندگار تصریح کرد: ثبت‌نام قطعی نوآموزان در مدارس مورد تقاضا منوط به ارائه برگه سنجش است؛ لذا اولیا سنجش سلامت فرزندان خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.