ترویج فرهنگ ازدواج آسان در استان قزوین را جدی بگیریم

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: با هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و ترویج فرهنگ ازدواج آسان باید نهاد خانواده را تقویت کنیم.

جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری برگزار شد. 

عباس کاظمی در این جلسه گفت: سازمان‌های مختلف و نیرو‌های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و دانشگاه‌ها برنامه‌های خوبی در حوزه ازدواج دارند که اگر هم افزایی کنیم به دستاورد‌های بهتری می‌رسیم.

کاظمی بیان کرد: به نظر می‌رسد متاسفانه فرهنگ ازدواج آسان در جامعه کم رنگ شده و مانند گذشته نیست و کسی هم آن را پیگیریی نمی‌کند.

وی افزود: همه باید کمک‌کنیم تا فضای جشن ازدواج آسان ترویج شود و یکی از راه‌ها استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی و خیرین است. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین یادآور شد: این که برخی دستگاه‌ها هنوز گزارشی از اماکن و امکانات قابل استفاده خود را اعلام نکرده اند جای سوال دارد در حالی که قرار نیست اماکن را از دستگاه‌ها بگیریم بلکه می‌توانید همین اماکن را در اختیار نیرو‌های خود قرار دهید تا ازدواج آسان ترویج شود. 

کاظمی افزود: برای ترویج فرهنگ ازدواج پیشنهاد می‌کنیم امسال یکی از ملاک‌های انتخاب دستگاه‌ها در جشنواره شهید رجایی همکاری در حوزه ازدواج باشد.

وی بیان کرد: الگو‌های موفق ازدواج در سایر نقاط کشور و یا روش‌هایی که هزینه ازدواج را کاهش داده و آسان کرده را به جوانان معرفی و اجرایی کنیم. 

کاظمی تصریح کرد: رویکرد دولت حمایت از ازدواج و تسهیل گری است لذا با ساماندهی ماموریت‌ها و برنامه‌های اداره ورزش و جوانان، امور بانوان، امور اجتماعی استانداری و آموزش و پرورش و سمن‌ها و اجرای کار مشترک و بهره گیری از تجارب دیگراستان‌ها می‌توان به نتایج بهتری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.