۵۶۴ پایگاه فرهنگی آموزش و پرورش قم در تابستان فعال است

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت در ایام تابستان تعطیل نیست گفت: ۵۶۴ پایگاه فرهنگی و تربیتی اداره‌کل آموزش و پرورش قم، در ایام اوقات فراغت فصل تابستان فعال است.

علیرضا رحیمی روز چهارشنبه در آیین پایانی مدارس امین حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاء قم افزود: همه دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌ها و استخر‌های آموزش و پرورش استان نیز آماده ارائه خدمات در تابستان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم اضافه کرد: ۱۵۴ فضای ورزشی آموزش و پرورش استان در درجه اول در اختیار دانش‌آموزان و سپس کسانی است که علاقه دارند به این فضا‌ها ورود پیدا کنند، قرار می‌گیرد.

رحیمی عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در هنرستان‌های استان نیز به دانش‌آموزان متوسطه اول، همچنین دانش‌آموزان متوسطه دوم یک مهارت را آموزش خواهند داد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با بیان اینکه ۴۰ درصد ظرفیت استخر‌ها نیز به این امر اختصاص پیدا خواهد کرد گفت: در فصل تابستان در روز‌های پنجشنبه، مدارس و فضا‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی برای دختر‌ها و مادر‌ها و در روز‌های جمعه ویژه پسر‌ها و پدر‌ها فعال است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم بیان کرد: فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش روزانه یک وقت رایگان را در اختیار مساجد و مراکزی که برنامه‌های اوقات فراغت دارند، قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین با اشاره به حضور روحانیان و مبلغان در مدارس در قالب طرح امین گفت: این حرکت نشان می‌دهد، حوزه به معنای واقعی کلمه دنبال تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است.

رحیمی با بیان اینکه حضور طلبه‌ها در مدارس، حاکی از پیوند عمیق نهاد تعلیم و تربیت با حوزه‌هاست گفت: باید پیوند حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را تبریک بگوییم، قدر این فرصت‌ها را بدانیم و در کنار هم باشیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه قم نیز اقدام‌های انجام شده طی سال گذشته در چارچوب طرح امین را مورد توجه قرار داد و گفت: نخستین کار، شناسایی مراکز و نهاد‌های فعال در آموزش و پرورش بود، معاونت تبلیغ جامعه‌الزهرا (س) در جذب خواهران طلبه به صورت جدی اقدام کرد.

حجت‌الاسلام حسین مردان پور با اشاره به تشکیل کمیته دانش‌آموزی گفت: کار‌ها در قالب این کمیته پیگیری شد.

او  با اشاره به فراخوان انجام شده برای گسترش مدارس امین در قم اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۵۰ مدرسه در طرح امین فعالیت داشت، و امسال نیز به حدود هزار واحد آموزشی افزایش پیدا کرده است.

حجت الاسلام مردان پور افزود: امسال بیش از سه‌هزار مبلغ خواهر و برادر ثبت نام کردند، و پس از انجام مصاحبه، تقریبا ۷۸۶ برادر و ۶۱۱ خواهر انتخاب و حدود هزار نفر از این مبلغان مستقر شده‌اند.

معاون حوزه علمیه قم گفت: برای توانمندی مبلغان دوره‌های آموزشی را برگزار کرده‌ایم، حدود سه بسته امین و بیش از ۳۰۰ کلیپ کوتاه با عناوین متتاسب آموزش و پرورش، مصوب شورای علمی تربیتی به صورت غیرحضوری آموزش داده شد.

مردان‌پور با بیان اینکه مبلغان امین در همه نواحی و بخش‌های این استان استقرار پیدا کرده‌اند گفت: از عملکرد این مبلغان سه ارزیابی صورت گرفت، ۹۰ درصد آنان رتبه خیلی خوب و عالی را کسب کردند.

معاون حوزه علمیه قم عنوان کرد: از سوی مبلغان امین، ۹۳۴ هزار و ۵۴۱ فعالیت در زمینه‌های گوناگون مانند اقامه نماز جماعت، ارائه مشاوره، پرسش و پاسخ و تولید محتوی صورت گرفته است.

قائم حوزه‌های علمیه نیز با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش فقط برای معلمان نیست گفت: افتخار ما روحانیان نیز معلمی است.

حجت‌الاسلام حمید ملکی افزود: این فضایی که ایجاد شده را غنیمت بداریم، ما در مسیر اهداف طلبگی قرار گرفته‌ایم.

او با یادآوری اینکه در مدارس با نسل جوان مواجه هستیم بیان داشت: جوان امروز از حیث فطری فرق نکرده، اما اطلاعات موجود در ذهن باعث می‌شود، تا سبک زندگی و رویکرد‌ها نیز دستخوش تغییر شود.

ملکی گفت: ما معلمان و روحانیان وظیفه داریم، مخاطبان را با صحیح‌ترین روش به بهترین شکل ممکن بشناسیم.

قائم حوزه علمیه همچنین با بیان اینکه یک معلم باید روشمند، دانشمند، مخاطب‌شناس، زمان‌شناس و مکان‌شناس باشد تصریح کرد: در آموزه‌های اسلامی نیز به این مسائل اشاره شده، همچنین غربی‌ها نیز در این خصوص تجربه‌های خوبی کسب کرده‌اند، همه چیزی که غرب نوشته باشد را رد نمی‌کنیم.

او ادامه داد : مبلغان باید به لحاظ ادب، اخلاق، صفا، صمیمت و تواضع سرآمد باشند، چون باید با رفتارمان انسان‌ها را تربیت کنیم.

قائم مقام حوزه‌های علمیه بیان کرد: اگر خالصانه تلاش کنیم، مورد توجه پروردگار قرار خواهیم گرفت، انقلاب اسلامی بر همین اساس تحقق پیدا کرد، حضرت امام اهل جهاد و اخلاص بود، خداوند متعال به او قدرتی داد که تاج و تخت طاغوتیان را در هم ریخت، در جنگ تحمیلی نیز با همین قاعده پیروز شدیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار