روستای نوفن طرح جدید برای اشتغال فناور در روستا‌ها

مدیر صندوق کارافرینی امید استان گفت: دستگا‌های اجرایی برای راه اندازی و پشتیبانی شرکت‌های دانش بنیان با صندوق کارآفرینی امید همکاری نمی کنند.

در این نشست مدیر صندوق کارافرینی امید استان گزارشی از عملکرد و فعالیت‌های این صندوق ارایه داد و گفت: این صندوق با هدف حمایت از تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان آمادگی لازم برای پرداخت تسهیلات را دارد.

ناصری با تاکید بر اینکه دستگا‌های اجرایی برای راه اندازی و پشتیبانی شرکت‌های دانش بنیان با صندوق کارآفرینی امید همکاری نمی کنند، افزود:  در زمینه ضمانتنامه‌های بانکی شرکت های دانش بنیان با مشکل مواجه هستیم.

مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار‌های کشور در صندوق کارافرینی امید هم بابیان اینکه این نشست با هدف  افزایش بهره وری و ارزش افزوده برای کسب و کار‌های روستایی برگزار شد، گفت: پارسال طرحی با عنوان مدار مولد دانش بنیان و اشتغال افرین روستایی به وسیله معاونت روستایی رییس جمهور با هدف شناسایی شرکت‌های دانش بنیان و کمک به توسعه این شرکت‌ها اجرا شد.

حسنی با بیان اینکه صندوق کارافرینی امید با برنامه ریزی‌های انجام شده بیشترین میزان اشتغال را به خود اختصاص داد،افزود: انتقال فناوری به روستا‌ها نه تنها باعث افزایش نیروی کار متخصص در روستا‌ها می‌شود بلکه جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها را درپی دارد.

مدیر توسعه زیست بوم کشور عنوان کرد: ایجاد دهکده فناوری و راه اندازی ستاد تسهیل رفع موانع تولید شرکت‌های دانش بنیان در استان یک امر ضروری است.

ضامن فر مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری استانداری هم در این جلسه گفت:دستگا‌های نظارتی حمایت‌های لازم را از شرکت‌های دانش بنیان دارندو هرگونه فعالیتی که منجر به تولید بیشتر در استان شود همواره مورد حمایت قرار می گیرد.

دراین نشست برخی از مدیران شرکت‌های دانش بیان نقطه نظرات، مشکلات و راهکار‌های لازم برای رسیدن به توسعه واهداف خود را ارائه دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.