حال شهر کرمانشاه خوب نیست

سرپرست فرمانداری کرمانشاه گفت : حال شهر ما خوب نیست و باید با تلاش همگانی همه دست به دست هم دهیم تا وضعیت آن به سامان برسد.

محمدرضا آمویی سرپرست فرمانداری کرمانشاه در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه گفت : برای به سامان رساندن این حال بد کرمانشاه عوامل زیادی از جمله مدیران، مردم، دستگاه‌های مختلف و حتی رسانه‌ها باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به نقش متنوع رسانه‌ها در جامعه اضافه کرد: رسانه‌ها یکی از عوامل مهم و راهبردی در توسعه پایدار و حل مسائل مختلف اجتماعی در هر جامعه به شمار می‌روند و نباید به آن‌ها فقط با دید اطلاع رسانی نگاه کرد بلکه رسانه‌ها باید به عنوان یک جریان مطالبه گر حرکت کنند.

آمویی افزود: با توجه به ظرفیت بالای رسانه‌ای استان می‌طلبد در کنار کار مطالبه گری به کارکرد تاثیرگذار آن‌ها در حوزه فرهنگسازی و آموزش همگانی توجه ویژه داشت.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: بدون شک رسانه‌ها با توجه به تاثیرگذاری که در بطن جامعه دارند می‌توانند باعث پیشرفت و ترقی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه شوند.

وی ادامه داد: در کنار کار مطالبه گری که رسانه‌ها باید با تلاش دو چندان داشته باشند همه مسئولان موظف به جوابگویی به خبرنگاران به عنوان زبان گویای جامعه هستند.

شهر کرمانشاه دارای ۱۳ محله حاشیه نشین است

آمویی افزود: یکی از معضلات اصلی شهر کرمانشاه پدیده حاشیه نشینی است بطوری که شهر کرمانشاه که ۸۸ درصد جمعیت شهری استان را در خود جای داده است دارای ۱۳ محله حاشیه نشین و ۳۶ محله مساله دار است که از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری آن ۴۰۰ هزار نفر در بافت‌های فرسوده سکونت دارند.

آمویی تاکید کرد: مشکلات اجتماعی این مناطق و محلات چنانچه درمان و کنترل نشود بدون شک موجب می‌شود که حاشیه بر متن غلبه کند.

وی با بیان اینکه استارت ساماندهی مناطق حاشیه شهر از محله آقاجان کلید خورده است افزود: کار تخریب برخی منازل و پاتوق‌ها در این محله صورت گرفته، ولی هنوز ۹۰ درصد کار که همان مردمی سازی، فرهنگ سازی و فعالیت دستگاه هاست باقی مانده است.

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: محله آقاجان سرآغاز ساماندهی محلات حاشیه شهر بوده و ضمن آنکه به صورت پیوسته در حال اجراست بتدریج در سایر محلات دیگر توسعه خواهد یافت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار