۲۲ هزار خانوار نیازمند زیر سقف خانه های خیر ساز

خیران مسکن ساز کشور، تا کنون برای ۲۲ هزار خانوار نیازمند خانه ساخته اند.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نشست انجمن خیرین مسکن ساز خراسان جنوبی گفت: نیک اندیشان کشور در قالب انجمن گرد هم جمع شده اند و تاکنون ۲۲ هزار واحد مسکونی در کشور با تلاش این انجمن‌ها و با کمک دستگاه‌های مربوطه ساخته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی نژاد افزود: ۷۰ هزار واحد ویژه نیازمندان در کشور جدا از ۱۰۰ هزار واحدی که از سال ۹۹ برای محرومان شروع کردیم در حال ساخت است.

وی گفت: از این به بعد هم با بازنگری در شورای مرکزی و غلبه حضور خیرین، با توان بیشتری این راه را ادامه خواهیم داد.

نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه خیران مسکن ساز یک هویت اجتماعی اند که برای برطرف کردن مشکلات اجتماعی پیش قدم هستند افزود: باید تلاش کنیم تا دست سودجویان قطع و تورم مهار و تولید افزایش یابد در غیر این صورت برای ساخت مسکن با مشکل مواجه می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی نژاد همچنین گفت: خراسان جنوبی، استانی با توان بالا، اما توسعه نیافته است که باید مسئولان استانی با وسعت نظر بیشتر پیگیر حضور سرمایه گذاران باشند.

وی گفت: علی رغم محرومیت ها، انجمن خیرین مسکن ساز خراسان جنوبی شرایط مطلوبی دارد و انجمنی موفق است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان نیز گفت: در خراسان جنوبی از زمان تشکیل انجمن خیران، ۱۲۶۷ واحد مسکونی خیر ساز یا به نیازمندان تحویل شده و یا با میانگین ۶۰ درصد پیشرفت در حال اجراست.

تنها افزود: از این تعداد ۷۰۴ واحد در زمان خود با اعتبار ۲۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان در مهرشهر بیرجند، روستای حاجی آباد، و شهرستان‌های قاین، درمیان، نهبندان، خوسف، فردوس، سربیشه و زیرکوه با مصالح با کیفیت ساخته شده است.

وی گفت: همچنین ۴۴۲ واحد در روستا‌های اطراف بیرجند، سرایان و سه قلعه با اعتبار ۱۰۵ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان از سوی خیران مسکن ساز در دست احداث است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: برای معلولین شهری هم ۱۳۱ واحد در ارسک، خوسف و نهبندان متناسب با نیاز معلول در حال ساخت است. 

تنها، از شهرداری بیرجند بابت عدم همکاری در صدور پروانه ساختمانی در مسکن محرومان گلایه کرد و گفت: علی رغم همکاری شهرداری‌های استان در این خصوص، فقط شهرداری بیرجند در این زمینه همکاری لازم را با انجمن خیرین مسکن ساز ندارد.

وی افزود: تمام ساختمان‌هایی که انجمن خیر ساز بنیاد مسکن ساخته اند جدا از مسکن مهر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.