۳۲ هکتار اراضی ملی در روستای خورخوره مهاباد رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ۳۲ هکتار اراضی ملی در روستای خورخوره این شهرستان از متخلفان باز پس گرفته و از آن‌ها رفع تصرف شده است.

سید انور حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: ۱۰ نفر از اهالی روستا با شخم زدن اراضی ملی اقدام به تصرف بخشی از منابع طبیعی کرده بودند که با هوشیاری ماموران یگان حفاظت شناسایی شدند و با دستور دادستان مهاباد این اراضی بازپس گرفته شد.

وی افزود: متخلفان با قرق کردن و شخم زدن این مقدار اراضی ملی که در حاشیه روستا قرار دارد، قصد داشتن در آن ذرت بکارند، اما با دستور دادستانی بازپس گرفته شد و راه دسترسی دام‌ها نیز به آن محوطه دوباره آزاد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اضافه کرد: شعبه ویژه دعاوی منابع طبیعی و تخریب و تصرف اراضی ملی از سال ۱۳۹۹ در این شهرستان راه‌اندازی شده و قاضی ویژه‌ای نیز برای بررسی سریع پرونده‌های این حوزه تعیین شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۱۳۳ فقره پرونده تخریب و تصرف منابع طبیعی با مساحت ۲۵۴ هکتار در این شهرستان تشکیل و ۶۱ فقره پرونده با مساحت ۳۲۳ هکتار رفع تصرف شده است که بخشی از آن مربوط به سال‌های قبل بود.

حسینی یادآور شد: همچنین پارسال متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی در این شهرستان به پرداخت یک میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی گفت: برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشی‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی مهاباد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.