کوچ بیش از ۹۰ درصد عشایر به استان اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:بیش از ۹۰ در صد از عشایر ایل‌های قشقایی و بختیاری به استان اصفهان کوچ کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفـت:کوچ نشینان از مناطق عشایری استان‌های خوزستان. فارس بوشهر وکهگیلویه و بویر احمد به مناطق عشایری استان  اصفهان کوچ کردند.

منصور شیشه‌فروش افزود: عشایر کوچ نشین در بیش از ۵۰۰ نقطه از شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان، سمیرم، دهاقان و شهرضا استقرار یافتند.

او گفت:  هم زمان عشایر ایل عرب جرقویه هم در مناطق عشایری چهار محال و بختیاری و سمیرم مستقر می‌شوند.


شیشه فروش جمعیت عشایر استان را بیش از ۱۱ هزار خانوار و حدود ۶۵ هزار نفر بیان کرد و  گفت: عوامل امدادی و خدمات رسان با هماهنگی اداره کل امور عشایر و محوریت فرمانداری شهرستان‌ها در طول مسیر کوچ نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز آبرسانی. بازگشایی ایل راه‌ها، خدمات بهداشتی. درمانی و کنترل بیماری‌های دام. طیور اقدام و الزامات ایمنی و آموزشی برای پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از مخاطرات جوی سیل، طوفان حریق و دیگر رخداد‌ها به عشایر ارایه کردند.

طبق آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند، آنان در شهر‌های بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.