تامین برق ادارات استان مرکزی با احداث نیروگاه های خورشیدی

۳۰ نیروگاه خورشیدی بر اساس مصوبه هیئت دولت در ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی احداث خواهد شد.

محمودی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی گفت: ۹۰ درصد انرژی برق کشور در نیروگاه‌هایی با سوخت فسیلی تولید می‌شود که به ازای تولید هر کیلووات ساعت ۹۰۰ گرم ذرات آلاینده منتشر می‌شود. بنابر این تولید برق از خورشید در بهبود کیفیت هوا تاثیر مستقیم دارد.

به گفته محمودی بر اساس مصوبه هیئت وزیران ۳۰ درصد برق مورد نیاز دستگاه‌های دولتی باید در مدت دو سال با احداث نیروگاه خورشیدی در ادارات تامین شود که امسال برای احداث ۳۰ نیروگاه خورشیدی در ادارات استان هدف گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان از عرضه بسته تشویقی برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی هم خبر داد و گفت: دولت هر کیلووات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های خانگی را تا دو هزار و ۲۰۰ تومان خریداری می‌کند و این درحالی است که تعرفه بهای مصرف برق بخش خانگی هر کیلووات ساعت ۱۲۰ تومان است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم با احداث نیروگاه خورشیدی، ۳۵ درصد برق مصرفی خود را تامین می‌کند.

جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما از پیشتازی این اداره در احداث نیروگاه‌های خورشیدی ۷۰ کیلوواتی خبر داد و گفت: این نیروگاه با سرمایه گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی احداث شده است.

 جهانی این را هم گفت که سرمایه‌گذاری اولیه این طرح از طریق ۳ سال صرفه جویی در هزینه‌های مصرف انرژی جبران می شود و پس از آن به سود آوری خواهد رسید.

برچسب ها: خورشیدی ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
خوبه