اختصاص مصالح رایگان ساختمانی به زلزله زدگان خوی

فرماندار شهرستان خوی از اختصاص مصالح رایگان ساختمانی به زلزله زدگان خوی خبر داد.

ذبیح الله کاظمی، فرماندار شهرستان خوی با اشاره به ادامه روند بازسازی مناطق زلزله زدگان خوی اظهار کرد: با اقداماتی که انجام شده، میلگرد، سیمان و ماسه رایگان نیز در اختیار واحد‌های احداثی قرار می‌گیرد.

فرماندار خوی با اشاره اینکه در برخی مناطق زلزله‌زده اسکان در چادر داریم، گفت: در مجموع کمتر از ۱۰۰ مورد چادر در سطح شهرستان هنوز بر پا است.

کاظمی با اشاره به بررسی مستمر وضعیت شهر‌های خوی و فیرورق و همچنین روستا‌های زلزله‌زده شهرستان افزود: تعداد چادر‌های موجود سطح این شهر و برخی روستا‌ها به ۱۰۰ مورد هم نمی‌رسد البته بسیاری از آن‌ها فقط برای مراقبت از منزل در دست ساخت بر پا است.

وی از راه‌اندازی ۱۱۲ کمپ و اختصاص ۴۷ هزار چادر به زلزله‌زدگان هشتم بهمن سال گذشته این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: بعد از ۴۰ روز به صورت مستمر این کمپ‌ها جمع آوری شده و فقط تعداد اندکی چادر هنوز دایر است.

کاظمی با بیان اینکه تسهیلات اعطا شده به زلزله‌زدگان در این شهرستان برای بازسازی، بلاعوض و کمک ودیعه اجاره مسکن در کشور بی‌نظیر بوده است، ادامه داد: تا ۱۱۰ میلیون تومان به خانوار‌ها در این شهرستان کمک بلاعوض پرداخت شده است.

کاظمی یادآور شد: همچنین در صورت رسیدن کار‌های ساختمانی به مرحله مورد نظر، کاشی و سرامیک، درب و پنجره و ایزوگام رایگان نیز به میزان سهمیه در نظر گرفته شده، به مالکان واحد‌ها داده می‌شود.

فرماندار خوی گفت: در حوزه ساخت و ساز هم برای اولین بار ۵۰ میلیون تومان ودیعه مسکن برای واحد‌های تخریب شده و تعمیری‌های نوع الف و حتی مستاجرانی که خانه آن‌ها تعمیری نوع الف بود، در نظر گرفته و پرداخت شد.

وی تاکید کرد: با تلاش بنیاد مسکن و دیگر نهاد‌ها اکنون در تعدادی از روستا‌های زلزله‌زده، بسیاری از واحد‌های مسکونی در دست ساخت به مرحله به سقف رسیده‌اند.

کاظمی با تاکید بر اینکه البته هنوز مشکلاتی در منطقه وجود دارد، افزود: بانک‌ها پرداخت وام بازسازی را شروع کرده و در این خصوص به صورت مستمر از بانک پیگیری می‌کنیم.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.