روسیه کنسولگری سوئد در سن‌پترزبورگ را تعطیل کرد

روسیه در اقدامی متقابل دفتر کنسولگری سوئد در سن‌پترزبورگ را تعطیل و دیپلمات‌های آن را اخراج کرد.

روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد کنسولگری سوئد در سن‌پترزبورگ و نمایندگی خود در دومین شهر بزرگ سوئد یعنی گوتنبرگ را خواهد بست و پنج دیپلمات سوئدی را در اقدامی تلافی جویانه پس از اخراج پنج نماینده روس در ماه گذشته توسط استکهلم اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، استکهلم ماه گذشته اعلام کرد که این دیپلمات‌ها را به دلیل نگرانی درباره جاسوسی اخراج کرده است. وزارت خارجه روسیه این اقدام را گامی کاملاً خصمانه خواند و آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد از ماه سپتامبر نارضایتی خود را به کنسولگری سوئد در سن‌پترزبورگ اعلام کرده است. توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد نیز در بیانیه‌ای گفت: این خبر بسیار تأسف‌آور و نشان دهنده تحولات سیاسی منفی در روسیه و انزوای بین‌المللی این کشور در جهان است.

وی در ادامه گفت: روسیه اخراج دیپلمات‌های سوئدی را که در چارچوب کنوانسیون وین عمل می‌کردند و فعالیت‌های دیپلماتیک مرسوم در روسیه انجام می‌دادند، انتخاب کرده است. ما همچنین از تصمیم روسیه در مورد سرکنسولگری در سن‌پترزبورگ عمیقا متأسفیم.

روابط بین دو کشور از زمانی که سوئد در سال گذشته اعلام کرد قصد دارد به ناتو در پی حمله روسیه به اوکراین بپیوندد، تیره شده است. روسیه می‌گوید که روابط به طرز بی سابقه‌ای به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار