بشیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گرفتن مالیات با سامانه مودیان مالیاتی عادلانه و منصفانه می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سامانه مودیان مالیاتی به منصفانه و عادلانه‌تر شدن فرآیند اخذ مالیات‌ کمک می‌کند.

فرهاد بشیری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت تکمیل سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی در راستای ایجاد شفافیت و عدالت مالیاتی گفت: در تمام زمینه‌ها از جمله مسائل مالیاتی به شفافیت نیاز داریم. سامانه مودیان مالیاتی یک اقدام ضروری است که باید در کشور ما اتفاق می‌افتاد.

وی بیان کرد: مالیات یکی از حقوق عامه است که باید حتماً پرداخت شود و همه باید متناسب با درآمدی که دارند مالیات خود را بپردازند. ایجاد این سامانه و استفاده از آن در کشور یک اقدام ضروری است، زیرا اگر می‌خواهیم از مفاسد اقتصادی جلوگیری کنیم باید به مسیر هوشمندسازی مالیات‌ها پیش برویم.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس اظهار کرد: در کشور ما اتفاقات ناگواری در حوزه فرار مالیاتی رخ می‌دهد و برخی از پردرآمد‌های جامعه با مالیات ندادن در حال چپاول مردم هستند. برای اینکه سرمایه‌های کلان برای برخی به وجود نیاید باید در حوزه اقتصادی بر درآمد‌ها نظارت کرد و به صورت هوشمند از تمام افرادی که در جامعه دارای فعالیت اقتصادی هستند مالیات اخذ کرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر سامانه مودیان مالیاتی به عادلانه‌تر شدن فرآیند اخذ مالیات‌ کمک می‌کند و نیاز است که وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی نسبت به تکمیل هر چه زودتر این سامانه اقدام کنند، زیرا اخذ مالیات باید مورد توجه قرار بگیرد و با مالیات است که می‌توان به ارتزاق بهتر جامعه کمک کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره فرار مالیاتی مشاغل خاص مثل طلافروشان و آرایشگران گفت: هرگونه اخذ مالیات باید متناسب با ضابطه و قانونمند باشد همچنین عادلانه و منصفانه باشد. نکته مهم دیگر این است که شخصی که فعالیت اقتصادی در جامعه دارد نمی‌تواند متفاوت از دیگران باشد و مالیات کمتری بپردازد و باید این فرآیند عادلانه باشد.

این نماینده مجلس یازدهم اظهار کرد: کارمند و کارگر مالیاتشان را خیلی زود پرداخت می‌کنند، اما مشاغل خاص فرار مالیاتی گسترده‌ای دارند، علاوه بر این هوشمند شدن فرآیند اخذ مالیات از کسری بودجه دولت هم جلوگیری می‌کند و جلوی فربه شدن برخی از اشخاص که مالیات نمی‌پردازند را می‌گیرد. این افراد وقتی که فربه می‌شوند به قواعد و قوانین و مسائل اجتماعی توجه نمی‌کنند و وقتی درآمد‌های سرسام آور، بی ضابطه و بدون حساب و کتاب دارند، قوانین و مقررات جامعه را زیر پا می‌گذارند لذا بهترین کار این است که تمام مشاغل به نسبت درآمد خود مالیات بپردازند که با سامانه مودیان مالیاتی می‌توان به این هدف رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
چرا یه عده باید کار کنن ومالیات بدن // یه عده مفت خور بخورن و مالیات هم ندن
Germany
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
سلام
یک سامانه درست کنید که بتواند از پزشکان و بازیها مالیات بگریید
آخرین اخبار