در دسترس بودن سلاح‌، عامل افزایش تیراندازی‌ها در آمریکا

در دسترس بودن سلاح‌های تهاجمی به افزایش موارد تیراندازی در آمریکا منجر شده است.

شبکه الجزیره انگلیسی  در گزارشی به اسلحه تهاجمی‌ای آر - ۱۵ (AR- ۱۵) که به صورت گسترده در دسترس آمریکایی هاست و به افزایش موارد تیراندازی‌های جمعی در آمریکا منجر شده، پرداخته است. 

ممنوعیت ملی فروش سلاح‌های تهاجمی در سال ۱۹۹۴ تصویب و در سال ۲۰۰۴ منقضی شد و هم اکنون اسلحه تهاجمی‌ای آر - ۱۵ پرفروش‌ترین اسلحه در آمریکا تا حدودی به دلیل قدرتمند بودن، ضربه زدن حداقلی به فرد شلیک کننده و امکان سفارشی‌سازی آن، بسیار محبوب است. با این حال فروش این سلاح در ۱۹ ایالت آمریکا ممنوع اعلام شده است.

این سلاح جنگی که در حال حاضر برای عموم ساخته شده، به تفرقه انگیزترین اسلحه در آمریکا هم تبدیل شده است. در کنگره، جمهوری خواهان طرح آن را بر روی یقه خود می‌چسبانند و بسیاری از دموکرات‌ها خواهان غیرقانونی شدن آن هستند.این اسلحه سه برابر سریعتر شلیک می‌کند و سه برابر بیشتر برد دارد و زخم‌های عمیقی بر جای می‌گذارد و این موارد این اسلحه را بسیار کشنده‌تر کرده است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند اکثر آمریکایی‌ها موافق قوانین سخت‌گیرانه‌تر در خصوص حمل اسلحه هستند. اما در اینجا و در شهر‌های کوچک و روستایی یک شکاف بین نظرات روستاییان و شهری‌ها وجود دارد و مردم بیشتر طرفدار محبوب‌ترین اسلحه در آمریکا هستند.

چندین ایالت در ناحیه کلمبیا سلاح‌های سبک‌ای آر - ۱۵ را غیرقانونی اعلام کرده اند. در ماه ژانویه، ایلینوی جدیدترین ایالتی بود که این قانون را تصویب کرد و این قانون باعث شد راجر کرال با داشتن یک فروشگاه پر از اسلحه نتواند آن‌ها را در ایالت خود بفروشد. اینکه این کار به اندازه کافی روی دیگران تحت می‌گذارد یا نه و اینکه حمل سلاح باید ممنوع شود یا خیر سوالی است که احتمالاً برای مدت‌ها آمریکایی‌ها بر سر آن دچار اختلاف خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۷:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
قساوت قلب و شقاوت و جنایات کریستف کلمب که تصویرش روی دلار امریکا خودنمایی میکند علت العلل تمام این خشونتهاست و نه چیز دیگری. ربط به اسلحه ندارد. وجدان یگانه محکمه ای است که نیاز به قاضی ندارد. چوب خدا صدا نداره آخ وقتی هم که میزنه دوا نداره.ظالم پسر ظالم. عادل پسر عادل.
United States of America
ناشناس
۱۱:۵۳ ۰۴ خرداد ۱۴۰۲
تمدن یعنی این که همه اسلحه دارن ولی جرم و جنایت کمتر اینجاست که هیشکی اسلحه نداره
آخرین اخبار