صباحی:

مسئولیت اصلی در رشد جمعیت مسئولان هستند

امام جمعه کازرون در همایش تبیین جوانی در این شهرستان، گفت: مسئولیت اصلی در رشد جمعیت مسئولان هستند.

حجت الاسلام والمسلیمن محمد صباحی امام جمعه شهرستان کازرون در همایش تبیین جوانی جمعیت گفت: امروز با بزرگترین بحران جمعیت در کشور روبه رو هستیم.

او گفت: امروز نزدیک به ۵۰ درصد جمعیت کشور میانسال می‌باشند که در آینده در خصوص وضعیت جمعیت کشور خصوصا در جوانی دچار مشکل هستیم.

امام جمعه کازرون یادآور شد: امروز خوشبختانه وزارت بهداشت با طرحی به نام طرح نفس برای کمک به وضعیت جمعیتی کشور وارد شده بر این اساس که مادرانی که می‌خواهند فرزند خود را سقط کنند به مراکز درمانی مراجعه نموده و با آن‌ها صحبت می‌شود تا از اقدام خود منصرف شوند.

حجت الاسلام والمسلمین صباحی گفت: عیار ولایت مداری مردم در پیروی از، ولی فقیه مهم است و مقام معظم رهبری در موضوع جمعیت توصیه‌ها و سفارش‌های لازم را فرموده است و مهم عیار ولایت مداری مردم است.

او به نرخ زادو ولد در کشور اشاره داشت و گفت: امروز کشور به کمترین نرخ زاد و ولد در جهان دچار می‌باشد و مسئولیت اصلی در خصوص رشد جمعیت مسئولین کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان کازرون گفت: یکی از پرفایده‌ترین و بهترین ثروت‌های کشور داشتن نسل جوان کشور است به همین دلیل باید تلاش کنیم در موضوع افزایش جمعیت و فرزندآوری اقدامات خوبی انجام شود تا جمعیت کشور افزایش پیدا کند.

او گفت: درست است مشکلات اقتصادی وجود دارد، ولی خداوند در قرآن کریم آیه ۳۱ سوره مبارکه اسرا می‌فرماید فرزندانتان را از ترس فقر، نکشید! ما آن‌ها و شما را روزی می‌دهیم؛ مسلماً کشتن آن‌ها گناه بزرگی است!

در ادامه برادر هادی صنعتی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان کازرون در خصوص مشکلات جمعیتی کشور و اقدامات در دست اقدام در خصوص کمک به خانواده‌ها برای رشد جمعیت توسط نماینده دولیت در شهرستان کازرون نکاتی را بیان داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار