مدودف: ارسال سلاح بیشتر به اوکراین باعث به خطر افتادن سایر نقاط جهان می‌شود

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه درباره ارسال تسلیحات بیشتر کشور‌های غربی به اوکراین هشدار داد.

برخلاف هشدار‌های روسیه درباره ارسال تسلیحات پیشرفته غربی به اوکراین، آمریکا و متحدانش همچنان در حال تأمین تسلیحاتی کی‌یف با به روزترین ادوات نظامی خود هستند. تصمیم انگلیس برای ارسال موشک‌های کروز دور برد به اوکراین و زمزمه‌های مطرح شده برای صادرات جنگنده‌های پیشرفته اف ۱۶ به این کشور، خشم مسکو را به همراه داشته است. 

به گزارش تل تریدر، «دمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز (سه‌شنبه) هشدار داد: «ارسال جنگنده‌های اف ۱۶ به اوکراین از سوی کشور‌های غربی می‌تواند باعث افزایش خطر برای سایر مناطق جهان شود.»

مدودف در کنفرانس خبری که امروز در جمع اصحاب رسانه داشت، گفت: «ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین به معنای طولانی‌تر شدن روند جنگ و افزایش شمار قربانیان خواهد شد.»

این مقام ارشد روس که سابقه سکانداری ریاست‌جمهوری کشورش را نیز در کارنامه دارد با اشاره به حمله تروریستی روی داده در شرق روسیه گفت: «ما شاهد ورود تروریست‌های اوکراینی به شهر بلگورود در روز گذشته بودیم. چنین حوادثی با حمایت کشور‌های غربی انجام می‌شود و خرابکاران باید مثل موش نابود شوند.»

وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «۷۰ تروریست اوکراینی که روز گذشته با عبور از مرز‌های شرقی کشور وارد شهر بلگورود شده بودند توسط نیرو‌های امنیتی از بین رفتند. در این عملیات همچنین ۴ زره پوش و ۵ کامیون وانت دشمن نیز منهدم شد.» 

این بیانیه می‌افزاید: «ارتش روسیه به کمک حمله هوایی، توپخانه‌ای و سایر ابزار‌های نظامی تهاجم دشمن را دفع کرد و سایر مهاجمان نیز پس از مشاهده تلفات سنگین اقدام به عقب‌نشینی به داخل مرز‌های اوکراین کردند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار