در صحن مجلس؛

ایرادات شورای نگهبان به مصوبات تسهیلات فرزندآوری، بانکداری اسلامی و شورای حل اختلاف رفع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را رفع کردند.

نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به ۳ دستور کار امروز (دوم خردادماه) ایراد‌های شورای نگهبان به ۲ طرح «اعطای تسهیلات فرزندآوری به زوجین» و «بانکداری اسلامی» و لایحه «شورا‌های حل اختلاف» را با رأی به پیشنهاد‌های کمیسیون‌های مربوطه مرتفع کردند.

در جریان رسیدگی به «لایحه شورا‌های حل اختلاف» برخی موادی که با ایراد شورای نگهبان به مجلس بازگشت داده شده بود، پیشنهاد‌های کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای تأمین نظر شورای نگهبان به تصویب نمایندگان رسید.

بر این اساس، دادگاه‌های صلح و سازش در کنار شورا‌های حل اختلاف ایجاد شده و همچنین قوه قضائیه امکان جذب ۱۲ هزار نیرو با برگزاری آزمون استخدامی و با اولویت نیرو‌های فعلی شورا‌های حل اختلاف برای برگزاری دادگاه‌های صلح و سازش و نیز شورا‌های حل اختلاف را خواهد داشت.

همچنین نمایندگان مجلس با رفع ایراد‌های شورای نگهبان به طرح دو فوریتی الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار گرفته بود، موافقت کردند.

این کمیسیون ایراد‌های شورای نگهبان به طرح بانکداری اسلامی را نیز در مواردی برطرف کرده بود که گزارش کمیسیون اقتصادی با نظر مثبت نمایندگان مجلس مواجه شده و پس از تصویب در صحن علنی، برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار