مرگ خاموش ۳۸ نفر در سال گذشته

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: سال گذشته ۳۸ نفر شامل ۲۹ مرد و ۹ زن در استان همدان در اثر مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن به کام مرگ رفتند.

دکتر ارتین کمالی با بیان اینکه این آمار در مقایسه با سال ۱۴۰۰ افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است، گفت: از ابتدای سال تاکنون کاهش دما در برخی روز‌ها همشهریان را مجبور به استفاده از وسایل گرمایشی کرده و این امر بعضاً باعث حوادث تلخی همچون مسمومیت و مرگ با گاز مونواکسیدکربن شده است.

او با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون هفت نفر با این علت فوت شده اند، اضافه کرد: مورد آخر مردی ۴۶ ساله بود که روز جمعه با گازشهری دچار خفگی و مرگ شده بود و بعد از چند روز جنازه اش پیدا شد.

کمالی با اعلام اینکه بی‌احتیاطی و استفاده از وسایل گرمایشی غیراستاندارد دو عاملی هستند که کام خانواده‌های زیادی تلخ می‌کند، مطرح کرد: بیشترین آمار قربانیان گازگرفتگی مربوط به اسفندماه بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان نسبت به خطر گازگرفتگی به عموم هموطنان هشدار داد و خاطرنشان کرد: سردرد، گیجی، ضربان شدید شقیقه ها، وزوزگوش و خواب آلودگی از علائم شایع گازگرفتگی است.

او یادآور شد: موارد زیادی از مسمومیت‌های کشنده با گاز مونوکسیدکربن در رانندگانی گزارش شده اند که در آن رانندگان برای گرم کردن خودروی خود در فصول سرد سال از گاز پیک نیک استفاده کرده اند.

کمالی در بخش دیگری به مرگ یک طلافروش در اواخر اردیبهشت‌ماه امسال در شهر همدان اشاره کرد و گفت: جک گاوصندوق آسانسوری این طلافروش دچار مشکل می‌شود بنابراین برای بررسی خرابی به زیر گاوصندوق می‌رود که متأسفانه رها شده و باعث خُرد شدن دنده‌های قفسه سینه و خونریزی داخلی و در نهایت مرگ وی می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار