موفقیت بیش از ۳۰ درصدی درمان ناباروری در مرکز جهاد دانشگاهی کرمانشاه

رئیس مرکز درمان ناباروری سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه میزان موفقیت درمان ناباروری در این مرکز را ۳۰ تا ۳۵ درصد اعلام کرد.

نازنین کریمی رئیس مرکز درمان ناباروری سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه به مناسبت هفته ملی جمعیت، با بیان اینکه عوامل مختلفی در ناباروری افراد موثر است، گفت : ناباروری چندفاکتوری است و از فیزیولوژیک هورمونی، آناتومی سیستم تناسلی زنان و مردان و ایمونولوژی گرفته تا سبک زندگی افراد در ایجاد آن دخیل است.

وی به تاثیر عفونت‌ها در بروز ناباروری اشاره کرد و افزود: عوامل پاتولوژیکی (عفونت‌های سیستم تناسلی و حتی غدد ضمیمه دستگاه تناسلی مردان) در بروز ناباوری دخیل هستند و حتی شایعترین علت ناباروری در مردان همین عفونت سیستم تناسلی و واریکوسل است.

وی افزود: آنچه مهم است اینکه در حال حاضر سبک زندگی افراد و افزایش سن به طور جدی موجب کاهش کیفی و کمی سلول‌های جنسی در زنان و مردان شده که همین امر در ناباروری افراد دخیل است.

کریمی به سهم مشترک زنان و مردان در ناباروری اشاره کرد و افزود: برخلاف تصور عموم که عمدتا ناباروری را به زنان مربوط می‌دانند، میزان ناباروری در زنان و مردان با هم برابر است.

وی با اشاره به وجود شیوه‌های مختلف درمان ناباروری، گفت: در حال حاضر بر اساس فعالیت مراکز استاندارد کشوری در زمینه درمان ناباروری، میزان موفقیت درمان حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد است که البته با استفاده از روش‌های درمان ناباروری جایگزین مانند اهدا تخمک، رحم جایگزین و ... این درصد موفقیت افزایش هم می‌یابد.

وی با اشاره به فعالیت مرکز درمان ناباروری سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه گفت: این مرکز تحت نظر رویان فعالیت کرده و میزان موفقیت درمان آن در بحث ناباروری با مراکز استاندارد کشور برابری می‌کند و این مرکز جزو مراکز پیشرو و استاندارد کشور محسوب می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بار‌ها این میزان موفقیت را راستی آزمایی کرده و مفتخریم که می‌توانیم حدود ۳۵ درصد مراجعان را درمان کنیم.

به گفته مدیر مرکز درمان ناباروری سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه در حال حاضر تمام شیوه‌های درمان ناباروری در این مرکز انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، انجماد تخمک هم در این مرکز صورت می‌گیرد که نوعی پس انداز سلول‌های جنسی محسوب می‌شود.

وی افزود: انجماد تخمک علاوه بر مراجعین مبتلا به سرطان (قبل از شیمی درمانی و پرتو درمانی)، برای دختران مجرد هم انجام می‌شود.

وی در خصوص راهکار‌های پیشگیری از ناباروری گفت: در این زمینه بیش از هر چیز رعایت و اصلاح سبک زندگی افراد موثر است که به حفظ کیفیت و کمیت سلول‌های جنسی مردان و زنان منجر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.