رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری مطرح کرد؛

۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی کشور در قلمرو فرسایش

نوبخت گفت: ۱۲۵میلیون هکتار ازاراضی کشور درقلمرو فرسایش قرار گرفته که سعی داریم با اجرای طرح‌های مختلف پیرامون آبخیزداری، این اراضی را مدیریت کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه متولی مدیریت بیش از ۶۴ درصد خاک کشور را به عهده داریم، گفت: حدود ۱۲۵ میلیون هکتار از اراضی کشور در قلمرو فرسایش قرار گرفته است که سعی داریم با اجرای طرح‌های مختلف پیرامون آبخیزداری این اراضی را مدیریت کنیم.

او با بیان این‌که جنگل‌هایی در شمال کشور داریم که از قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شوند، افزود: امروز به منظور اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت برنامه ریزی‌های بسیاری انجام و این طرح جهانی و به تناسب موقعیت هر کشوری سهمیه بندی شده است.

نوبخت احیا و توسعه جنگل را مهمترین الزام اجرای این طرح ملی دانست و گفت: ما نمی‌خواهیم تولید یک میلیارد درخت بدون برنامه باشد و قرار است در پنج منطقه رویشی کشور، کشت نهال انجام شود.

او با بیان این‌که در حال حاضر ۱۲۶ نهالستان به وسعت دو هزار و ۸۶۱ هکتار فعال است، افزود: در این نهالستان‌ها ۱۱ میلیون اصله نهال تولید شده است و ۴۰ نهالستان نیز در بخش بیابانی کشور فعال است.

رئیس سازمان آبخیزداری و منابع طبیعی کشور گفت: سال گذشته با دعوت از رئیس صلیب سرخ جهانی موفق شدیم با کمک جوانان هلال احمر ۱۰۴ هزار اصله در مدت زمان ۱۹ دقیقه و ۴۹ ثانیه بکاریم، در این میان می‌توانیم از ظرفیت سپاه در راستای شکستن رکورد گینس استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.