فقدان پهلوان علیرضا سلیمانی نه ساله شد

غم از دست دادن پهلوان علیرضا سلیمانی، قهرمان سنگین وزن کشتی آزاد جهان ۹ ساله شد.

پهلوان علیرضا سلیمانی متولد ۱۵ بهمن ماه سال ۱۳۳۵ در تهران، در مسابقات جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس موفق شد بروس بوم گارتنر قهرمان نامدار آمریکایی را شکست دهد تا اولین مدال طلای تاریخ کشتی ایران در سنگین وزن جهان را تصاحب کند. بومگارتنر دارنده ۱۳ مدال جهان و المپیک (۹ مدال جهانی و ۴ مدال المپیک) بود که پیروزی سلیمانی در فینال مسابقات جهانی ۱۹۸۹ در آن زمان، وی را به شخصیتی بسیار پرآوازه تبدیل کرد.

پهلوان علیرضا سلیمانی، با ۶ عنوان پهلوانی ایران، یکی از پرافتخارترین پهلوانان ایران به حساب می‌آید، افتخاری که باعث شد سلیمانی به واسطه آن به داشتن لقب پهلوان‌باشی مفتخر شود.

وی همچنین ۵ مدال طلا و یک مدال برنز رقابت‌های قهرمانی کشتی آزاد آسیا و همچنین مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول را در کارنامه ورزشی خود به یادگار گذاشت.

زنده یاد سلیمانی پرچمدار ایران در المپیک ۱۹۹۲ بارسلون، سال‌ها در ترکیب تیم ملی کشتی درخشید و همزمان ضرب‌ها در گود زورخانه هم برایش به صدا در می‌آمد. مرد خوش قد و بالای کشتی ایران، با آن هیبت و البته خنده‌های محو نشدنی، سرانجام روز ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ در سن ۵۸ سالگی به دیار باقی شتافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار