عمران خان: دولت پاکستان به دنبال سرکوب حزب من است

نخست وزیر پیشین پاکستان در واکنش به بازداشت اخیرش اعلام کرد دولت پاکستان به دنبال سرکوب حزب من است.

عمران خان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: اگر من بار دیگر زندانی شوم خواهان خشونت نیستم، زیرا خشونت بهانه‌ای به دست احزاب مخالف می‌دهد تا به انتخابات خیانت کنند. آن‌ها از خشونت برای سرکوب ما استفاده می‌کنند. هر فردی که به حزب ما وابسته بوده زندانی شده است.

نخست وزیر پیشین پاکستان افزود: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در ناآرامی‌های اخیر بازداشت شده اند. پرونده ضد آن‌ها تشکیل شده است. آن‌ها به آسیب زدن به اموال عمومی متهم شده اند. آمبولانس‌ها به آتش کشیده شده است. این‌ها افرادی بودند که به نفع شما شعار می‌دادند.

وی گفت: از طریق تحقیقات درست می‌توانید به این نتیجه برسید که حزب ما به خشونت متوسل نمی‌شود. این یک اقدام از پیش طراحی شده بود. من در برابر بینندگان شما می‌گویم که هر تحقیقات مستقلی می‌تواند این موضوع را اثبات کند.

عمران خان در جواب خبرنگار الجزیره که پرسید تصاویری از طرفداران شما وجود دارد که به خشونت دامن می‌زنند، گفت: شما می‌توانید به روشی صلح آمیز تظاهرات کنید. زمانی که نیرو‌های امنیتی با یک اجتماع مسالمت آمیز با خشونت رفتار می‌کنند باید انتظار خشونت داشت. اما هیچ فردی خواهان خشونت نیست.

نخست وزیر پیشین پاکستان در پاسخ به خبرنگار الجزیره که پرسید دولت شما را متهم به آوردن تروریست ها به خیابان ها کرده است، در پایان تاکید کرد: آنچه در پس تمامی این وقایع وجود دارد این است که حزب حاکم به انتخابات خیانت می‌کند. آن‌ها مرا متهم به جرائم زیادی کرده اند. من که در این کشور شناخته شده هستم حتی یک جرم مرتکب نشده ام. آن‌ها تلاش می‌کنند که حزب مرا نابود کنند.

عمران خان دو هفته قبل به اتهام پولشویی بازداشت شد و پس از اعتراض هواداران وی در خیابان های اسلام آباد، دادگاه این کشور به قید وثیقه وی را آزاد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا دنبال سرکوب توست و دولت پاکستان وسیله است
آخرین اخبار