صعود تیم کوهنوردی میراث‌فرهنگی کردستان به قله پراو

تیم کوهنوردی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان به‌مناسبت هفته‌میراث‌فرهنگی به قله سه‌هزار و ٤٠٥ متری پراو صعود کردند.

منصور مهرزاد سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان اظهار کرد: این صعود موفقیت‌آمیز به‌مناسبت هفته میراث‌فرهنگی با شعار "میراث‌فرهنگی؛ هویت ملی، نشاط اجتماعی" و در راستای ترویج گردشگری ورزشی توسط ١٦ نفر از کوهنوردان زبده و حرفه‌ای این اداره‌کل انجام شد.

او افزود: کمیته ورزش این اداره‌کل در رشته‌های مورد علاقه کارکنان و برگزاری مسابقات ورزشی در مقاطع مختلف سال، به حفظ تندرستی کارکنان اهتمام ورزیده و فعالیت‌های ورزشی آنان را تشویق و حمایت می‌کند.

مهرزاد عنوان کرد: ویژه برنامه‌های روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی که با شعار"میراث‌فرهنگی؛ هویت ملی، نشاط اجتماعی" نام‌گذاری شده است، از ۲۸ اردیبهشت آغاز و تا پایان روز سوم خردادماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است؛ کوهستان 'پراو' کوهی در شمال شرق کرمانشاه، با طول تقریبی ٨٠ کیلومتر و وسعت ٨٨٠ کیلومترمربع بخشی از رشته کوه زاگرس در غرب ایران است؛ این قله با ارتفاع ٣٤٠٥ متر از سطح دریا بلندترین قله این کوهستان و یکی از ١٥١٥ قله بسیار برجسته جهان به‌شمار می‌رود که در شمال شرقی این استان واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.