محوطه دولتخانه صفوی امسال آزادسازی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: با اختصاص اعتبارات سفر ریاست جمهوری محوطه تاریخی دولتخانه شامل دبیرستان پاسداران و مجموعه ورزشی تختی آزادسازی می‌شود.

 آیین ملی نکوداشت پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس خوشنویسی و میراث مکتوب با حضور دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور، اعلایی استاندار، معاونان استانداری و خزائی مدیرکل میراث فرهنگی استان و اساتید، پیشکسوتان و هنرمندان خوشنویسی در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

علیرضا خزائی مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین در این نشست گفت: در این دولت توجه زیادی به میراث فرهنگی شده و در سال گذشته در اردیبهشت میزبان رییس جمهور بودیم که یک ساعت از دولتخانه بازدید کردند و مصوبات خوبی برای آزادسازی محوطه داشتیم.

وی بیان کرد: مصوبات سفر حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بود که ۴۵ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ و ۱۰۵ میلیارد تومان در سه سال تخصیص خواهد یافت که ۵۰ درصد آن تخصیص یافته است.

خزائی تصریح کرد: در نوروز امسال سه کارگاه مرمتی فعال شد که مردم می‌توانستند از آن‌ها بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی بیان کرد: سه مصوبه داشتیم که وابسته به سایر دستگاه‌ها بود که آزاد سازی دولتخانه صفوی از آن جمله بود که با حمایت استاندار مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای احداث بنای معوض دبیرستان پاسداران و رها سازی مجموعه تختی هزینه خواهد شد.

خزائی گفت: آزادسازی محوطه دولتخانه صفوی شامل دبیرستان پاسداران و مجموعه ورزشی تختی امسال انجام خواهد شد. این مدیر فرهنگی تصریح کرد: واگذاری مدرسه متروکه در روستای گازرخان برای راه اندازی موزه الموت نیز امسال انجام می‌شود که دو میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته است.

وی به رویداد خوشنویسی هم اشاره کرد و افزود: آیین ملی نکوداشت پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس خوشنویسی و میراث مکتوب با حضور معاون وزیر از کار‌های مهمی است که در ثبت جهانی مهارت هنر خوشنویسی رخ داده است.

خزائی گفت: قزوین امروز بعنوان پایتخت خوشنویسی شناخته شده و با حمایت وزارت میراث فرهنگی امیدواریم این جایگاه تثبیت شود.

امروز قرار است در ادامه این مراسم از قطعه خوشنویسی "رقم میرعماد" در کاخ موزه چهلستون رونمایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.